Klienci Banku Pocztowego od teraz mogą korzystać z nowej karty Mastercard, dzięki której dokonując codziennych płatności bez dodatkowego wysiłku mogą wspierać osoby w potrzebie, objęte pomocą w ramach przygotowanego przez Caritas Polska, Bank Pocztowy i Mastercard programu UratujęCię.
Wraz z początkiem kwietnia 2019 r. w ofercie Banku Pocztowego pojawiła się nowa, zbliżeniowa karta Mastercard z logo Caritas Polska. Współpraca najbliższego lokalnym społecznościom banku, lidera na rynku rozwiązań płatniczych oraz największej w Polsce organizacji społecznej oznacza nie tylko popularyzację bezpiecznych i wygodnych płatności bezgotówkowych, ale przede wszystkim wsparcie dla osób potrzebujących, objętych programem pomocowym UratujęCię. W jego ramach powstał nowy, internetowy, charytatywny serwis crowdfundingowy https://uratujecie.pl/.
– Bankowość pocztowa to nie tylko biznes, ale także misja społeczna związana z zapobieganiem wykluczeniom społecznym. Dlatego tym chętniej jako Bank Pocztowy przystąpiliśmy do wspólnego projektu z Caritas – liderem w swoim obszarze działania. Niejednokrotnie spotykałem się z sytuacjami, gdzie ludzie chcieli pomagać innym, ale w codziennym pędzie brakowało im na to czasu. Nasza unikalna na polskim rynku karta pozwala pomagać innym bez dodatkowego wysiłku, bo przy realizacji płatności kartą, których codziennie każdy z nas wykonuje wiele – mówi Robert Kuraszkiewicz, Wiceprezes,
p.o. Prezesa Zarządu Banku Pocztowego.
Teraz wnioskując o kartę Mastercard z logotypem Caritas Polska do rachunku w Banku Pocztowym klienci automatycznie przystępują do programu UratujęCię i zaraz po aktywacji karty, płacąc nią za zakupy, mogą zbierać punkty, które następnie przeliczane są na donacje dla osób potrzebujących.
Punkty naliczane są za transakcje w sklepach fizycznych lub internetowych prowadzonych przez 70 partnerów handlowych programu lojalnościowego Mastercard Priceless Specials. UratujęCię jest bowiem tzw. programem indywidualnym stworzonym w ramach Priceless Specials i wykorzystuje obowiązujący w ofercie lojalnościowej Mastercard mechanizm zbierania punktów. Dzięki temu do współpracy udało się zaprosić liczne, renomowane marki detaliczne, których pełna lista dostępna jest na stronie Priceless Specials. Każde zdobyte przez konsumenta 340 punktów oznacza 5 zł pomocy dla osób korzystających z programu UratujęCię. Liczba punktów otrzymywana przy zakupach jest różna u poszczególnych partnerów handlowych. Jednocześnie zbieranie punktów można znacznie przyspieszyć korzystając z ich okresowych ofert specjalnych.
– Nowa karta płatnicza to inicjatywa, która przynosi korzyści wszystkim stronom. Konsumenci otrzymują łatwe w użyciu narzędzie, dzięki któremu codzienne zakupy mogą połączyć z realizacją szczytnych celów. Partnerzy handlowi Priceless Specials mogą z kolei zyskać w oczach osób, które lubią angażować się w akcje charytatywne. Przede wszystkim korzystają jednak osoby potrzebujące, beneficjenci programu UratujęCię. Tym bardziej cieszę się z tej wspólnej, odpowiedzialnej społecznie inicjatywy, którą realizujemy z Bankiem Pocztowym, Caritas Polska i użytkownikami kart Mastercard. Razem możemy więcej! – mówi Bartosz Ciołkowski, dyrektor generalny polskiego oddziału Mastercard Europe.
– Platforma crowdfundingowa UratujeCie.pl to nowy strumień pomocy osobom, które potrzebują ratunku. Celem Caritas Polska jest wykorzystanie dobrodziejstw technologii, takich jak m.in. Internet czy systemy płatności elektronicznych, oraz integracja lokalnych społeczności, by nieść pomoc braciom i siostrom, którzy znaleźli się w krytycznej sytuacji życiowej. Bardzo nas cieszy, że Bank Pocztowy podziela nasze intencje i bardzo nas wspiera w tym ważnym programie społecznym – mówi ks. Marcin Iżycki, Dyrektor Caritas Polska.
– Poczta Polska i Bank Pocztowy mają bardzo dobre doświadczenie dotyczące kart płatniczych. Przypomnę, że karta z logo Poczty, banku oraz Mastercard wydana przed dwoma laty wybrana została najładniejszą polską kartą 2017 r. Jestem przekonany, że nowa karta wydana z logo Caritas Polska, przy wykorzystaniu ogromnego potencjału sieci sprzedaży Poczty Polskiej, także odnosić będzie sukcesy wizerunkowe, ale przede wszystkim da wygodę codziennych płatności klientom, jak i realną pomoc potrzebującym – mówi Przemysław Sypniewski, Prezes Zarządu Poczty Polskiej.
Od 1 kwietnia br. klienci mogą wnioskować o wydanie nowej karty pozwalającej wspierać cele programu Caritas Polska – zarówno jako pierwszej, jak i dodatkowej karty do konta w Banku Pocztowym.