PKN Orlen, ponownie jako jedyna firma w Polsce i w regionie Europy Środkowo-Wschodniej, został wyróżniony w rankingu World’s Most Ethical Company 2020. Oznacza to, że koncern zachowuje najwyższe etyczne standardy w biznesie i jest odpowiedzialny społecznie.
Ranking World’s Most Ethical Company w nazwie odnosi się wprost do etyki, ale wymagania uzyskania tytułu najbardziej etycznych firm na świecie wykraczają znacznie szerzej. Firma biorąca udział w konkursie musi wykazać się efektywnymi i udowodnionymi działaniami na różnorodnych polach, m.in. zrównoważonego rozwoju, wolontariatu, odpowiedzialności społecznej, ochrony środowiska, przeciwdziałania korupcji czy ochrony danych.
– Jesteśmy wiarygodnym partnerem w biznesie. Nasze działania są przejrzyste, podejmujemy przedsięwzięcia konsekwentnie dbając o najwyższe wzorce zachowania, co doceniają nasi partnerzy. Dostrzega to też rynek, czego najlepszym dowodem jest obecność po raz siódmy z rzędu w rankingu najbardziej etycznych firm na świecie. Nagrodę traktujemy jako zobowiązanie do dalszej budowy etycznego środowiska pracy oraz promowania takich działań w swoim otoczeniu – powiedział Daniel Obajtek, prezes PKN Orlen.
Certyfikaty przyznawane są przez amerykańską firmę Ethisphere Intistute, która wyznacza światowe trendy w definiowaniu i kształtowaniu etycznych praktyk biznesowych, a także aktywnie działa na rzecz ich upowszechniania. W tegorocznym rankingu znalazły się 132 firmy reprezentujące ponad 50 branż z 21 państw z całego świata. Ocena najbardziej etycznych firm na świecie opiera się na systemie Ethics Quotient® (EQ) – metodologii wypracowanej przez Ethisphere Institute przy wsparciu międzynarodowego zespołu doradców, specjalizujących się w kwestiach związanych z uczciwymi praktykami handlowymi.
The Ethisphere Institute to niezależny ośrodek badawczy i światowy lider promujący dobre praktyki i etykę w biznesie, a także zarządzanie z poszanowaniem standardów w relacjach z pracownikami, partnerami biznesowymi, inwestorami i regulatorami rynku. Misją Ethisphere Institute jest promowanie najlepszych praktyk w zakresie etyki korporacyjnej, aby pomóc organizacjom w ograniczeniu ryzyka i poprawie relacji z otoczeniem, inwestorami, partnerami biznesowymi, a także regulatorami rynku poprzez zapewnienie niezależnej weryfikacji etyki korporacyjnej.