Zdrowe odżywianie i wsparcie najmłodszych, to jedne z ciekawszych inicjatyw o charakterze CSR, które redakcja dziennika Rzeczpospolita postanowiła wyróżnić jako warte naśladowania.
Działania prospołeczne prowadzone przez firmy i instytucje, to jeden z najważniejszych elementów strategii. Z jednej strony budują pozytywny wizerunek, z drugiej zaś, przyczyniają się do realnej pomocy potrzebującym.
Redakcja dziennika, wspólnie z portalem RaportCSR.pl, wybrała pięć przykładów działań CSR. Pierwszym jest projekt „Zielona Kraina”, prowadzony przez koalicję firm Jeronimo Martins Polska (właściciel sieci Biedronka) i Green Factory Holding, który polegał na organizacji warsztatów edukacji żywieniowej dla uczniów. Kolejna inicjatywa, to „Tornister pełen uśmiechów”, organizowany przez Caritas oraz wydawców edukacyjnych (WSiP, Nowa Era, Macmillan, Oxford University Press, Pearson i LektorKlett), która polega na przekazaniu podręczników i pomocy szkolnych potrzebującym. Redakcja zwróciła też uwagę na działania Instytutu Fizjologii i Patologii Słuchu, organizatora międzynarodowego festiwalu muzycznego dla osób z zaburzeniami – Ślimakowe Rytmy, a także Sądu Arbitrażowego przy Krajowej Izbie Gospodarczej, który od lat prowadzi działania na rzecz młodych adeptów prawa. Jednym z popularniejszych działań w prospołecznym portfolio polskich firm jest sport. Na tym tle, zdaniem redakcji dziennika, wyróżnia się firma Arcus, która dzięki kontaktom biznesowym z japońskimi partnerami zdecydowała się na wsparcie rozwoju judo w Polsce.
WK