„Jak działa ZDROWY człowiek” to ogólnopolska kampania społeczna, której celem było zachęcanie do zdrowego trybu życia i profilaktyki prozdrowotnej. Akcja związana była z przyjęciem przez Sejm ustawy o zdrowiu publicznym. Kampania została zrealizowana w ramach środków Ministra Zdrowia. Za przygotowanie odpowiadała agencja digitalowa VML oraz TFC – opisuje Milena Kruszewska, rzecznik prasowy Ministerstwa Zdrowa.
Inaugurację kampanii „Jak działa ZDROWY człowiek” rozpoczęło spotkanie z dziennikarzami zorganizowane w formie warsztatów edukacyjnych. Jednak największy sukces w ramach kampanii odniósł kilkuminutowy film – Organizm w dobrym nastroju. Film został opracowany w nowoczesnej konwencji „brand hero”, w którym piosenkę na temat własnego samopoczucia śpiewają organy. W przeciągu tygodnia film stał się viralem. Udostępniono go ponad 5,5 tys. razy, a obejrzano ponad 300 tys. razy. Równolegle o kampanii mówiła prawie każda telewizja oraz każdy znaczący tytuł mediowy, a w niektórych przypadkach (np. TVN24) film puszczono dwukrotnie i to na prośbę widzów.
Ponadto fanpage kampanii, prowadzony w oparciu o interesujące i humorystyczne wpisy, w ciągu 1,5 miesiąca działań zyskał ponad 4,5 tys. aktywnych, komentujących fanów. Najpopularniejszy post dotarł do ponad miliona osób.
Akcja została zauważona. Przyłączyli się do niej również znani i lubiani: Odeta Moro, Anna Nowak-Ibisz, Sebastian Karpiel-Bułecka, Adam Sztaba, Agnieszka Grochowska i Paulina Krupińska.