O zaangażowaniu w projekt Solo Amazon Expedition oraz o społecznej odpowiedzialności biznesu rozmawiamy z Piotrem Swiechem, Country Sales Managerem The North Face Poland.
Dlaczego zainteresowali się Państwo projektem Solo Amazon Expedition?
Od ponad 40 lat The North Face wspiera projekty, których celem jest przesuwanie granic tego co możliwe, i które zdają się realizować hasło „Never Stop Exploring” przyświecające firmie. Współpracujemy z ludźmi, którym podobnie jak nam zależy na promocji aktywności outdoorowej oraz inspirowaniu szerokiego grona odbiorców do odkrywania swego otoczenia.
Jak sponsoring wyprawy Marcina Gienieczko wpisuje się w Państwa strategię marketingową?
Wspierając ludzi, którzy ciągle przesuwają granice swoich możliwości The North Face stara się dotrzeć do jak największego grona odbiorców, a tym samym zainspirować ich do uprawiania sportów outdoorowych, podróżowania i eksploracji.
Wiele marek buduje swój wizerunek wiążąc promocję swoich produktów i usług ze sportami ekstremalnymi. Czy The North Face tez ma takie plany?
The North Face®, należący do VF Corporation, Inc., powstał w 1968 roku w San Leandro w Kalifornii. Firma, której nazwa nawiązuje do zacienionej i zimnej strony gór na półkuli północnej, od samego początku swego istnienia oferowała odzież i akcesoria, których celem było zapewnienie komfortu i odpowiedniej ochrony wspinaczom i podróżnikom w najbardziej ekstremalnych warunkach. Już w latach 80 – tych The North Face zaprezentował kolekcję Extreme® Gear przeznaczoną dla skialpinistów poszukujących swoich linii zjazdu w najwyższych górach świata. Obecnie w kolekcji The North Face znaleźć można szeroką gamę odzieży i sprzętu przeznaczonych dla freeriderów oraz miłośników freestyle’u na jednej i dwóch deskach. W ramach naszego teamu wspierani są jedni z najlepszych na świecie zawodników uprawiających różnego rodzaju sporty górskie – od himalaizmu, poprzez wspinaczkę sportową, na młodych sportach akcji kończąc. Jesteśmy też partnerem Swatch Freeride World Tour by The North Face, czyli cyklu najważniejszych imprez freeride’owych na świecie. Mówiąc krótko – od samego początku wspieramy rozwój sportów akcji i ludzi, którzy starają się przesuwać granice tego co możliwe.
Jakie projekty realizujecie Państwo w ramach swojej strategii społecznej odpowiedzialności biznesu?
Poprzez wsparcie działań sportowców, ekspedycji i programów, staramy się zachęcać ludzi do uprawiania sportów outdoorowych. W 2010 roku The North Face ustanowił Explore Fund, program, którego celem jest wsparcie finansowe organizacji społecznych, które organizują dzieciom czas na świeżym powietrzu oraz rozwijają w nich pasję do natury.
Inspirujemy ludzi do eksploracji tworząc i wspierając eventy całym świecie. Każdego roku bierze w nich udział kilkaset tysięcy osób. Ponadto staramy się, by każdy z nich odbywał się wraz z poszanowaniem zasad zrównoważonego rozwoju oraz idei „nie pozostawiania po sobie śladu”.