Aby przeciwdziałać zjawiskom dyskryminacyjnym oraz zwiększyć poszanowanie praw pacjentów, Fundacja Avalon wydała specjalną broszurę edukacyjną dla personelu medycznego “Skuteczna Komunikacja i Obsługa Pacjentów i Pacjentek z Niepełnosprawnościami”.
Fundacja Avalon od ponad 17 lat wspiera osoby z niepełnosprawnościami i przewlekle chore w różnych aspektach życia. W ubiegłym roku organizacja przeprowadziła badanie “Dyskryminacja osób z niepełnosprawnościami”, z których wynika, że osoby z niepełnosprawnościami często doświadczają dyskryminacji w placówkach ochrony zdrowia, a 61% badanych podkreśla brak przygotowania personelu do obsługi pacjentów z niepełnosprawnościami.
Medycyna dostępna
Broszura zawiera praktyczne wskazówki, narzędzia oraz strategie, które mogą pomóc w tworzeniu przyjaznego i dostosowanego środowiska medycznego dla tej grupy. Poprzez zrozumienie potrzeb i wyzwań, z jakimi w obszarze usług medycznych spotykają się osoby z niepełnosprawnościami, specjaliści i specjalistki mogą aktywnie przyczynić się do poprawy jakości życia oraz zdrowia swoich pacjentów. Dodatkowo – oddając głos osobom z niepełnosprawnościami, które zapytaliśmy o najbardziej kluczowe dla nich kwestie w zakresie dostępności placówek medycznych – umożliwiamy im zabranie stanowiska we własnej sprawie i sprawiamy, że ich potrzeby są lepiej słyszalne! – Kamil Zięba, specjalista ds. Mapy Dostępności.