Listopad 2018 pokazuje stabilny wzrost lotniska w Modlinie. Dane za 11 miesięcy potwierdzają prognozowane przekroczenie w grudniu, po raz pierwszy w historii, progu 3 mln pasażerów Mazowieckiego Portu Lotniczego Warszawa-Modlin.
Liczba obsłużonych pasażerów w listopadzie 2018 wyniosła 241 993, daje to wzrost o 5,4% r/r. W pierwszych 11 miesiącach tego roku obsłużyliśmy 2 843 756 pasażerów, utrzymujemy też średni roczny wzrost w wysokości ponad 5%.
14 milionów pasażerów w 6 lat
Miło nam przypomnieć, że 15 listopada lotem z Palma di Mallorca wracał 14-sto milionowy pasażer naszego lotniska. Z tej okazji wszyscy pasażerowie tego lotu zostali poczęstowani okolicznościowym tortem, a wyjątkowy pasażer otrzymał upominki od lotniska oraz partnerów.
Bramki biometryczne na Lotnisku Warszawa/Modlin
Wojewoda mazowiecki podpisał 29 listopada umowę z firmą Enigma na 20 bramek biometrycznych na Lotnisku Chopina oraz na 5 w Porcie Lotniczym Warszawa-Modlin. Bramki będą częścią systemu automatycznej odprawy granicznej pasażerów.
System ma za zadanie zweryfikować biometrycznie podróżnego – pobrać rzeczywiste odciski linii papilarnych palca oraz zdjęcie wizerunku twarzy. Pobrane dane system ma porównać z danymi odczytanymi z paszportu biometrycznego. Jego zadaniem jest także sprawdzenie wiarygodności dokumentów i wykrycie ewentualnych fałszerstw. Bramka ABC ma potwierdzić, że osoba odprawiająca się jest rzeczywiści osobą z dokumentu. Warunkiem poddania się odprawie jest posiadanie polskiego paszportu biometrycznego.
Jest to kolejny duży krok w rozwoju lotniska. To nie przypadek, że Port Lotniczy Warszawa/Modlin rozwija się równolegle z największym polskim lotniskiem. Już na początku 2017 roku odbywały się pierwsze testy bramek ABC i miały one miejsce właśnie na naszym lotnisku w Modlinie. Ten projekt poprawia wygodę odprawianych pasażerów. Wkraczając na lotnisko, pasażer musi być otoczony taką opieką, która zagwarantuje mu szybką odprawę i dotarcie do celu. Tego typu urządzenia gwarantują znacznie większą precyzję kontroli bezpieczeństwa niż metody stosowane tradycyjnie do tej pory. Dzięki wprowadzeniu tego rozwiązania, funkcjonariusze, którzy wcześniej dedykowani byli do obsługi pasażerów metodą tradycyjną, teraz będą mogli skoncentrować się na innych zadaniach związanych z utrzymaniem bezpieczeństwa w porcie lotniczym. Istotnym jest, że bramki ABC zwiększają przepustowość lotniska, co pozwoli nam na jeszcze szybszy rozwój – mówi Leszek Chorzewski, p.o. Prezesa Zarządu Mazowieckiego Portu Lotniczego Warszawa/Modlin