W październiku klienci sklepów Biedronka będą mogli zakupić specjalne bukiety róż – część środków z ich sprzedaży wesprze działania edukacyjne Polskiego Komitetu Zwalczania Raka. Kwiaty biorące udział w akcji będą opatrzone nalepką z hasłem: „Kwota 1 zł z bukietu wspiera profilaktykę raka”.
Dzięki zebranym środkom finansowym ze sprzedaży specjalnych bukietów róż, utworzony zostanie m.in. portal edukacyjny. Będzie on pełnił funkcję bazy wiedzy nt. zapobiegania nowotworom, sposobów ich wczesnego wykrywania, psychoonkologii czy praw pacjenta. Znajdzie się na nim także przewodnik dla chorych i ich rodzin w postaci przydatnej bazy adresów i kontaktów do instytucji i jednostek służby zdrowia.
Kolejnym elementem wspólnego projektu sieci Biedronka i Polskiego Komitetu Zwalczania Raka będzie program edukacyjny skierowany do młodzieży w wieku 13-16 lat. Program ma dotyczyć profilaktyki chorób przewlekłych, w tym nowotworów oraz problematyki związanej z zaburzeniami odżywiania, jak anoreksja czy bulimia.
Specjalnie oznaczone bukiety róż, których zakup wesprze projekty edukacyjne dot. profilaktyki nowotworowej, w ofercie Biedronki są dostępne już od 6 października. Ceny dedykowanych bukietów będą zaczynały się od 7,99 zł, w zależności od rodzaju kwiatów i ich liczby.
Współpraca JMP i PKZR w zakresie edukacji
Aktualna wspólna akcja Jeronimo Martins Polska z Polskim Komitetem Zwalczania Raka wpisuje się we wcześniejsze działania sieci Biedronka, która cyklicznie angażuje się w projekty z zakresu profilaktyki chorób oraz zdrowego trybu życia.
Polski Komitet Zwalczania Raka już od wielu lat jest partnerem programu z zakresu profilaktyki zdrowotnej „Razem Zadbajmy o Zdrowie”. Program umożliwia pracownikom firmy bezpłatne skorzystanie ze specjalistycznych badań i konsultacji, pozwalających na zapobieganie i wczesne wykrywanie chorób. W ramach współpracy Komitet, jako najstarsza organizacja w Polsce zajmująca się walką z nowotworami, w tym prowadząca działania w zakresie oświaty zdrowotnej, współtworzy na potrzeby JMP materiały edukacyjne skierowane do pracowników i klientów sieci.