W najbliższy weekend (22-23 kwietnia) każdy, kto kupi w sklepie Biedronka książkę lub ich zestaw, otrzyma w prezencie różę. W ten sposób Jeronimo Martins Polska przyłącza się do obchodów Międzynarodowego Dnia Książki i Praw Autorskich. W akcji biorą udział wszystkie książki dostępne aktualnie w ofercie Biedronki.
Biedronka już od wielu lat aktywnie wspiera akcje promujące czytelnictwo. Tym razem, z okazji przypadającego w dniu 23 kwietnia Międzynarodowego Dnia Książki sieć postanowiła dodatkowo symbolicznie obdarować miłośników literatury. W ramach książkowej akcji promocyjnej każda osoba, która w dniach 22-23 kwietnia (sobota – niedziela lub do wyczerpania zapasów) kupi w sklepie Biedronka dowolną książkę lub ich zestaw, otrzyma w prezencie różę. Jest to nawiązanie do katalońskiej tradycji, zgodnie z którą tego dnia hiszpańskie kobiety były obdarowywane przez mężczyzn czerwonymi różami, w zamian odwdzięczały im się prezentami książkowymi.
Klasyka obok bestsellerów
Biedronka przygotowała na tę okazję specjalną ofertę, w której znalazł się duży wybór książek różnych gatunków, w tym: poradniki, literatura faktu, biografie, kryminały i fantastyka oraz literatura obyczajowa i pięknie ilustrowane książki dla dzieci.
W specjalnej ofercie przygotowanej na Światowy Dzień Książki dostępne są także klasyczne dzieła z kanonu literatury światowej, m.in.:
- „Wichrowe wzgórza” E. Bronte,
- „Mistrz i Małgorzata” M. Bułhakowa,
- „Wielki Gatsby” – F.S. Fitzgeralda,
- „Lolita” V. Nabokowa,
- „Sto lat samotności” i „Miłość w czasach zarazy” G.G. Marqueza,
- „Gra w klasy” J. Cortazara,
- „Hobbit” J.R.R. Tolkiena,
- „Paragraf 22” J. Hellera,
- „Rok 1984” G. Orwella,
- „Buszujący w zbożu” J.D. Salingera,
- „Ojciec chrzestny” M. Puzo,
- „Lot nad kukułczym gniazdem” K. Kesey’a,
Regulamin akcji promocyjnej oraz pełna lista tytułów książek są dostępne w sklepach i na stronie internetowej http://www.biedronka.pl.
Historia święta
Międzynarodowy Dzień Książki i Praw Autorskich to święto organizowane przez Organizację Narodów Zjednoczonych do spraw Oświaty, Nauki i Kultury UNESCO od 1995 r. Data 23 kwietnia została wybrana symbolicznie, jako przypadająca na dzień śmierci takich wybitnych pisarzy jak: William Szekspir, Miguel de Cervantes, czy Vladimir Nabokow. Z okazji tego święta na całym świecie podejmowane są różne inicjatywy służące promocji czytelnictwa.
Biedronka na rzecz popularyzacji czytelnictwa
Od 2009 r. Biedronka prowadzi regularną sprzedaż książek. W sklepach sieci powstała wówczas strefa Rozrywki, do której co dwa tygodnie trafia specjalnie wyselekcjonowana oferta tytułów, bazująca na najnowszych trendach literackich i nowościach wydawniczych. Sieć prowadzi także akcje specjalne, np. od 2014 r. wprowadzając do oferty książki nominowane do nagrody NIKE oraz angażuje się w wydarzenia promujące czytelnictwo, takie jak np. projekt „Książka na św. Jana”, zainicjowany przez Press Club Polska.
Kolejnym krokiem w działalności sieci sklepów Biedronka w zakresie szerzenia idei czytelnictwa wśród klientów jest konkurs „Piórko. Nagroda Biedronki za książkę dla dzieci”, którego równoległym celem jest również promocja utalentowanych pisarzy i ilustratorów, których prace nie były wcześniej publikowane. Obecnie trwa trzecia edycja konkursu.