Kontoor Brands Inc. – światowy lider w produkcji odzieży lifestylowej i właściciel kultowych marek – Wrangler® i Lee®– opublikował właśnie swój raport dot. zrównoważonego rozwoju w roku 2020. Bazuje on na wcześniejszych zobowiązaniach oraz wyznaczonych celach i jest drugim raportem firmy jako organizacji notowanej na giełdzie.
Zgodnie ze standardami Global Reporting Initiative (GRI) i Sustainable Accounting Standard Board (SASB), raport przedstawia postępy korporacji Kontoor w realizacji programu zrównoważonego rozwoju, koncentrując się na Ludziach, Produkcie i Planecie. Korporacja działa zgodnie z najwyższymi standardami etyki i przejrzystości oraz pozyskuje produkty i materiały, które powstają w zrównoważony sposób, od partnerów, podzielających wartości korporacji.
„Zrównoważony rozwój jest kluczowym elementem DNA w Kontoor i fundamentalną częścią tego, w jaki sposób prowadzimy działalność na całym świecie” – powiedział Scott Baxter, przewodniczący zarządu, prezes i dyrektor generalny Kontoor Brands. „Chociaż jesteśmy zadowoleni z naszych początkowych postępów przedstawionych w raporcie, zdajemy sobie sprawę, że to nie koniec i że możemy zrobić jeszcze więcej. Chcemy wykorzystać skalę i podejście opierające się na wyznaczaniu celów, by osiągnąć znaczący postęp w kwestiach środowiskowych i społecznych, który usatysfakcjonuje naszych udziałowców”.
Rok 2020 był niestabilnym czasem dla branży odzieżowej. Nie przeszkodziło to jednak Kontoor w kontynuowaniu holistycznego podejścia do strategii zrównoważonego rozwoju, która obejmuje cały cykl życia produktu i jest głęboko zakorzeniona w ogólnej strategii biznesowej firmy. Kontoor Brands ściśle zarządza swoim łańcuchem dostaw i dystrybucją, a także jest właścicielem 1/3 swoich zakładów produkcyjnych. Firma wykorzystuje również swoje silne relacje z producentami zewnętrznymi i stara się uwzględniać zasady zrównoważonego rozwoju na wszystkich etapach produkcji, aby zmniejszyć negatywny wpływ produkcji na środowisko.
„Chociaż w ciągu ostatnich dwóch lat nasza branża stanęła w obliczu niepewności, wykorzystaliśmy ten czas, aby wzmocnić naszą determinację w realizacji wyznaczonych wcześniej celów i określaniu nowych planów – dla współpracujących z nami ludzi, dla naszych produktów i dla planety” – powiedział Jeff Frye, wiceprezes ds. zaopatrzenia, rozwoju produktów, innowacji i zrównoważonego rozwoju w Kontoor Brands. „Jesteśmy niesamowicie dumni z postępów, jakie poczyniliśmy w tym okresie. Wzmocniliśmy się jako zespół i nie ustajemy w budowaniu lepszej przyszłości”.
Realizacja celów zrównoważonego rozwoju:
- Dzięki wdrożeniu innowacyjnych technologii oszczędzania wody i recyklingu, takich jak IndigoodTM, Kontoor zmniejszył zużycie wody o ponad 8 miliardów litrów od 2008 roku. Pozwala to oczekiwać, że firmie uda się oszczędzić 10 miliardów litrów wody do 2025 roku.
- W roku 2020 50% bawełny użytej do wyprodukowania ponad 120 milionów sztuk odzieży i akcesoriów zostało pozyskane ze zrównoważonych źródeł. Dzięki temu można oczekiwać, że do roku 2025 wszystkie produkty Kontoor będą wykonywane w 100% z bawełny przyjaznej środowisku.
- Zgodnie z wyznaczonym wcześniej celem, jakim jest współpraca wyłącznie z takimi fabrykami, które wspierają dobrostan pracowników, zespół Kontoor uruchomił programy wpierające rozwój społeczności w wybranych zakładach na terenie Bangladeszu. Ich celem jest zapewnienie czystej wody, urządzeń sanitarnych i higienicznych oraz edukacji, z której skorzysta 1200 lokalnych pracownikó
- Firma Kontoor jest na dobrej drodze, aby do 2025 roku stosować w 100% preferowane środki chemiczne. Ma rownież zamiar ogłosić poparty naukowo cel dotyczący emisji gazów cieplarnianych w roku 2022.
Realizacji tych celów towarzyszy wiele inicjatyw w całym łańcuchu produkcyjnym Kontoor Brands, począwszy od promowania obiegu zamkniętego i ponownego wykorzystania produktów przeznaczonych do wyrzucenia, po współpracę z Business for Social Responsibility’s HERproject w celu poprawy dostępu do wiedzy i usług medycznych dla pracowników przemysłu odzieżowego w Bangladeszu. Kontoor stara się nie tylko wyznaczać i realizować własne ambitne cele, ale także w przejrzysty sposób wykorzystywać zdobyte doświadczenia i najlepsze praktyki, aby inni mogli wprowadzać te innowacje w życie we własnych zakładach produkcyjnych.
Więcej: KontoorBrands.