Startują rozgrywki Polskiej Ligi Siatkówki. Sponsorem tytularnym Ligi Kobiecej oraz 1. Ligi Mężczyzn został Tauron. Dodatkowo koncern wesprze także Puchar Polski kobiet i mężczyzn, PlusLigę i Superpuchary Polski kobiet i mężczyzn. Umowa obejmuje cztery sezony.
– Polska siatkówka ma długą i piękną historię. Rozgrywki najwyższych lig są śledzone w milionach domów. Cieszymy się, że możemy być częścią tej sportowej sagi i wspierać generowanie sportowych emocji. Największym walorem siatkówki jest jej familijność, łączy pokolenia dzięki sportowym emocjom – wyjaśnia Łukasz Zimnoch, rzecznik prasowy Tauron Polska Energia.
W PlusLidze sezonu 2020/2021 występować będzie 12 z 14 aktualnych mistrzów świata w siatkówce. Z biało-czerwonej drużyny trenera Vitala Heynena z 2018 roku poza Polską grają tylko Bartosz Kurek oraz Michał Kubiak (obaj w Japonii).
Współpracę z koncernem podsumowuje Kamil Składowski, dyr. działu komunikacji Polskiej Ligi Siatkówki. – Zainteresowanie siatkówką rośnie, sukcesy wielu drużyn, tak męskich jak i żeńskich, wspierane milionami kibiców, przyciągają największe firmy. Witamy wśród sponsorów Tauron Polska Energia, jednego z najważniejszych graczy na polskim rynku energetycznym. Siatkówka i energia to naturalne skojarzenie, co dobrze wróży współpracy i pozwoli rozwijać tak polską siatkówkę, jak i pozycję rynkową Taurona – dodaje Składowski.
Siatkówka kobiet wypada doskonale na tle czołowych dyscyplin w Polsce, jeżeli chodzi o zasięgi komunikacyjne. Z ekwiwalentem reklamowym przekraczającym 33 mln zł jest najwyżej sklasyfikowana spośród sportów kobiecych – na czwartej pozycji. W zestawieniu przygotowanym przez firmę Sponsoring Insight (z kwietnia 2020 r.) ustępuje tylko piłce nożnej mężczyzn, skokom narciarskim oraz siatkówce mężczyzn.
Walkę o Superpuchar w piłce siatkowej mężczyzn pod auspicjami PLS wznowiono w 2012 r., z kolei panie walczyły o to trofeum po raz pierwszy w 2015 r. Jest to starcie mistrzów Polski ze zdobywcą Pucharu Polski, które otwiera nowy sezon.
(źródło: Tauron)