Firma Jeronimo Martins Polska, właściciel sieci Biedronka, po raz kolejny znalazła się w pierwszej dziesiątce największych firm Europy Środkowo-Wschodniej rankingu TOP 500 CEE, przygotowanego przez grupę Coface. Dzięki obrotom, które wyniosły w 2014 r. 8,4 mld euro (ponad 35 mld zł), JMP zajęło 4. miejsce w rankingu, awansując o jedną pozycję w stosunku do ubiegłorocznego zestawienia. Wśród polskich firm, uwzględnionych w zestawieniu, zajęło drugie miejsce.
– 2014 r. był szczególnym rokiem zważywszy na trudne otoczenie makroekonomiczne, deflację cen żywności połączoną ze wzrostem kosztów i bardzo dynamicznie rozwijającą się konkurencją. Pomimo tych wyzwań Jeronimo Martins Polska zdołało pozostać na ścieżce zrównoważonego wzrostu i rozwoju, otwierając 211 nowych sklepów oraz trzy centra dystrybucyjne – w Modlnicy koło Krakowa, w Pruszkowie oraz w Sosnowcu, mając na koniec roku 2 587 sklepów zaopatrywanych przez 15 centrów dystrybucyjnych w całej Polsce. Sieć Biedronka odwiedziło w ciągu roku ponad 1,25 miliarda klientów, a jej obroty wzrosły o 9,5 proc., przekraczając wartość 35 miliardów złotych. Zespół firmy skoncentrował swoje wysiłki na stałej poprawie wygody zakupów i komfortu klientów oraz dalszym rozwoju starannie wybranej gamy produktów wysokiej jakości, oferowanych codziennie w niskich cenach – skomentował ubiegły rok Pedro Pereira da Silva, Chief Operations Officer (COO) Grupy Jerónimo Martins oraz Country Manager na Polskę.
Tegoroczne zestawienie TOP 500 CEE jest dziesiątą edycją rankingu prezentującego 500 przedsiębiorstw regionu Europy Środkowo-Wschodniej, które w ubiegłym roku osiągnęły najwyższe obroty. Grupa Coface uwzględniła w zestawieniu firmy z 12 krajów.
Ranking ponownie potwierdza silną pozycję Polski w regionie Europy Środkowo-Wschodniej. Na polskie firmy przypadło ok. 40. proc. obrotów przedsiębiorstw z całej listy.
Obecnie Jeronimo Martins Polska jest drugą co do wielkości polską firmą według dziennika „Rzeczpospolita”. Spółka stale się rozwija – 20 lat temu sieć sklepów Biedronka otworzyła swoją pierwszą placówkę w Poznaniu, a w chwili obecnej posiada ponad 2 600 sklepów na terenie całego kraju. Każdego dnia zakupy robią w nich blisko 4 mln klientów. Jeronimo Martins Polska wspiera też polską gospodarkę. Tylko za 2014 r. firma zapłaciła podatki w wysokości ponad 478 mln zł, w tym podatek CIT w wysokości ponad 275 mln zł, a za okres 2010-2014 na rzecz skarbu państwa odprowadziła zobowiązania podatkowe i publicznoprawne o wartości ponad 3,2 mld zł. Od początku obecności na polskim rynku Grupa JM zainwestowała tu ponad 11 mld zł.