Grupa Ferrero zaprezentowała 9. Raport Społecznej Odpowiedzialności. Dokument potwierdza pozycję spółki jako lidera rynku w dziedzinie dbałości o jakość produktów, wykorzystania surowców ze zrównoważonych źródeł oraz ochrony środowiska naturalnego. Producent jest także jednym z pionierów w oferowaniu konsumentom produktów w małych porcjach.
Filozofia odpowiedzialnego rozwoju, nadająca pierwszeństwo wartościom nad zasadą zysku, od samego początku stanowi swoisty kod genetyczny Ferrero. Wartości te zostały wyrażone w liście Michele Ferrero (1925-2015), legendarnego prezesa i twórcy globalnej pozycji firmy wystosowanym w 1957 r. do wszystkich pracowników: – Będę czuć zadowolenie tylko wówczas, gdy będę mógł faktycznie zapewnić Wam i Waszym dzieciom bezpieczeństwo i spokojną przyszłość.
Ten testament, rozciągnięty na wszystkich partnerów społecznych Ferrero, obowiązuje nadal, realizowany przez Giovanniego Ferrero, syna Michele: – Nasza pasja do tworzenia produktów najwyższej jakości określa codzienne działania Grupy – już na etapie pozyskiwania najlepszych surowców. Najlepszych nie tylko pod względem doskonałości produktu, ale także spełniania rygorystycznych kryteriów zrównoważonego rozwoju, które Grupa wdraża we współpracy z wieloma partnerami społecznymi w całym łańcuchu wartości – podkreśla Giovanni Ferrero, Executive Chairman Grupy Ferrero.
Małe porcje podstawą strategii Ferrero dla konsumentów
Całościowa filozofia zrównoważonego rozwoju i społecznej odpowiedzialności biznesowej Ferrero opiera się na zasadzie odpowiedzialności za bezpieczeństwo konsumentów oraz stan środowiska naturalnego. Pierwszemu celowi służy strategia Ferrero dotycząca starannego doboru wysokiej jakości surowców oraz promocji zrównoważonego i świadomego odżywiania. Jej ważnym filarem jest wielkość pojedynczych porcji, które pozwalają konsumentom dokonywać świadomych wyborów żywieniowych.
– Dostosowanie wielkości pojedynczych porcji, tak aby lepiej wpisywały się w zalecenia dotyczące zbilansowanej diety jest bardzo ważne w kontekście promocji odpowiedzialnego i świadomego odżywiania się konsumentów. To także element reformulacji produktów spożywczych, przedsięwzięcia koalicji producentów, mającego na celu poprawę jakości żywieniowej produktów spożywczych – uważa Andrzej Gantner, Wiceprezes Polskiej Federacji Producentów Żywności.
Ferrero zdaje sobie sprawę, że sposób, w jaki konsumowane są jej produkty jest bardzo ważny, dlatego oferuje kluczowe marki w małych porcjach. Ich wielkość sama w sobie stanowi sugestię odnośnie zalecanego spożycia. Pozwala to konsumentom na większą świadomość w dokonywaniu wyboru.
– Najbardziej wyrazistym przykładem podejścia Ferrero do małych porcji jest Kinder Chocolate. Od momentu wprowadzania na rynek w latach 60. ub. wieku czekolada składa się z ośmiu, oddzielnie pakowanych batoników. Pomimo upływu kilkudziesięciu lat, wymiany pokoleń, zmian w upodobaniach konsumentów i sposobie konsumpcji Kinder Chocolate pozostaje niezmienna. A w Polsce jest obecnie najpopularniejszym produktem w swoje kategorii – ujawnia Enrico Bottero, Dyrektor Generalny Ferrero w Polsce.
Większość (prawie 52 proc.) z produktów wprowadzonych na rynek przez Ferrero jest dostępna dla konsumentów w porcjach o gramaturze poniżej 15 g, a aż 83 proc. całości sprzedaży stanowią porcje poniżej 40 g. Dodatkowo, aż 68,2 proc. produktów spółki można kupić w porcjach o kaloryczności mniejszej niż 100 kcal, natomiast w porcjach mniejszych niż 130 kcal – aż 92,2 proc. (wzrost o 6,2% w porównaniu z rokiem poprzednim). Jedynie 3,7 proc. produktów dostarcza ponad 150 kcal na porcję. Dla porównania, 1 szklanka soku pomarańczowego to ok. 98 kcal.
– Analiza danych sprzedażowych na podstawie panelu sklepów Nielsen wykazuje, że ponad 50 proc. sprzedaży ilościowej w Polsce stanowią produktu o gramaturze do 50 g – mówi Joanna Rogalska, Client Director w firmie badawczej Nielsen Polska. – Determinuje to dobór pojedynczych porcji przez producentów wyrobów cukierniczych, tak aby ułatwić konsumentom świadome zarządzanie codziennym bilansem kalorycznym bez wyrzeczeń.