Podczas aukcji charytatywne w DESA Unicum zebrano 109,5 tys. zł., a zyski zostaną przekazane na budowę pierwszego w Polsce Muzeum Historii Kobiet.
– Herstory to projekt, który dostarczył nam wielu powodów do dumy. Odzew ze strony artystek i poziom prac przekazanych na aukcję charytatywną przerosły nasze oczekiwania. Jesteśmy wdzięczni za zaangażowanie z strony naszych partnerów, z którymi wspólnie pomagamy zbudować pierwsze w Polsce Muzeum Historii Kobiet. Dziękujemy wszystkim, którzy przyczynili się do tak ogromnego sukcesu Herstory – mówi Izabella Wiley, wiceprezeska, dyrektorka generalna A+E Networks CEE.
18 listopada 2023 r. w siedzibie DESA Unicum odbyła się aukcja charytatywna Herstory, podczas której licytowano wyjątkowe dzieła. 17 wybitnych polskich artystek stworzyło prace inspirowane bohaterkami projektu HISTORY Channel. Podczas aukcji zebrano 109,5 tys. zł., a zyski zostaną przekazane na budowę pierwszego w Polsce Muzeum Historii Kobiet.
– Ja się bardzo cieszę, że instytucji i organizacji, chcących włączyć się w budowę Muzeum Historii Kobiet w Polsce jest coraz więcej. Że ta idea, która mnie ujęła kilka miesięcy temu staje się ważna dla wielu kolejnych osób – mówiła podczas wernisażu Herstory wicemarszałkini woj. wielkopolskiego, Paulina Stochniałek.
Powstające Muzeum będzie instytucją zarządzaną wspólnie przez samorząd województwa oraz Fundację Muzeum Historii Kobiet.
– To się już dzieje! Tu i teraz. A dzięki akcji Herstory oraz funduszom zgromadzonym dzięki aukcji, prace nad budową naszego Muzeum istotnie przyspieszą – dodaje Anna Kowalczyk z Fundacji Muzeum Historii Kobiet.
Herstory zostało zainaugurowane w marcu 2023 roku podczas Śniadania Kobiet, na którym odbyła się rozmowa o tym, dlaczego Herstoria jest lekcją ratowania płonącego świata. Od tego czasu miał miejsce cały szereg aktywności związanych z tym projektem.
HISTORY Channel wraz z prof. Dobrochną Kałwą oraz z przedstawicielkami Muzeum Historii Kobiet wybrało 19 bohaterek projektu, które reprezentują różne dziedziny – od historii i polityki, przez sport, naukę czy sztukę. Informacje o tych wyjątkowych Polkach były przekazywane m.in. w spotach telewizyjnych, w social mediach i na specjalnie stworzonej stronie www. W ramach projektu powstał także cykl podcastów oraz bezpłatne scenariusze lekcji do szkół.
HISTORY Channel razem z DESA Unicum zaprosili do współpracy 17 artystek, które zainspirowały się życiorysami bohaterek Herstory i stworzyły wyjątkowe prace. Alex Urban, Anna Grzymała, Iwona Demko, Natalia Bażowska, Maja Janczar, Aleksandra Kujawska, Martyna Ścibor, Roksana (Roxi) Kularska-Król, Anna Halarewicz, Kat Garstka, Natalia Fundowicz, Patrycja Nurkan, Anna Mamica, Agata Nowicka, Anna Helena Szymborska, Katarzyna Chmiel i Malwina Konopacka – to dzieła właśnie tych artystek zostały wylicytowane podczas aukcji charytatywnej, która odbyła się 18 listopada.
Partnerami projektu są DESA Unicum, Empik GO, Wysokieobcasy.pl, Muzeum Historii Kobiet, Clear Channel.