Grupa Kingfisher, do której należy Castorama Polska, znalazła się na czele międzynarodowego rankingu przygotowanego przez Societe Generale. Kingfisher osiągnął najlepszy wynik w łącznym zestawieniu obejmującym ocenę wykorzystania zrównoważonych materiałów, generowany ślad węglowy oraz ryzyko zakłóceń w łańcuchu dostaw.
W zestawieniu „Sustainability rankings 2021” firmy oceniane były na podstawie ubiegłorocznych wyników, z uwzględnieniem podstawowych kryteriów:
- procent użytych materiałów lub (w przypadku grupy Kingfisher) odsetek sprzedanych produktów, które pomagają klientom w posiadaniu bardziej ekologicznych domów,
- ślad węglowy, mierzony jako tona ekwiwalentu CO2 na 1 mln€ przychodów,
- ryzyko związane z łańcuchem dostaw – obejmujące ryzyko nieprzestrzegania standardów u bezpośredniego lub pośredniego dostawcy (od surowca po produkcję i magazynowanie).
Grupa Kingfisher została najwyżej oceniona pod względem zarządzania ryzykiem związanym z łańcuchem dostaw. Znalazła się również na pierwszym miejscu w rankingu uwzględniającym łącznie wszystkie 3 aspekty. Został doceniony m.in. za osiągnięcie już w tym momencie 42% sprzedaży produktów pozwalających tworzyć ekologiczne domy bliższe naturze.
Pandemia nie wstrzymała rozwoju
Jak oceniają autorzy rankingu, biorąc pod uwagę wyzwania stojące przed firmami w okresie pandemii, tempo pozytywnych zmian w ocenianych przedsiębiorstwach zdumiewa. Zaskakuje zarówno szybkość realizacji, jak i wyznaczanie celów. Jednym z przykładów takiego podejścia jest ogłoszone przez Grupę Kingfisher zobowiązanie do uzyskania dodatniego bilansu leśnego do 2025 roku, a także dynamicznie rozwijające się portfolio produktów, które pomogą klientom żyć w zdrowszych i bardziej ekologicznych domach.
Ranking jest efektem oceny ostatniego roku działalności. Uwzględniono z nim 10 międzynarodowych firm. Grupa Kingfisher to jedna z największych firm działających w branży home improvement. Do grupy należą takie marki jak: B&Q, Screwfix, Castorama, Brico Dépôt, TradePoint, Koçtaş, a w Polsce Castorama Polska. Obecnie firma prowadzi 1380 sklepów w 8 krajach Europy i zatrudnia prawie 80 000 osób. Marki Grupy Kingfisher operują na rynkach w Wielkiej Brytanii i Irlandii, Francji, Półwyspu Iberyjskiego, Rumunii, Turcji i oczywiście w Polsce.