Kochającym literaturę nie trzeba tłumaczyć, co to takiego Nagroda Literacka Nike. Miłośnicy czytania czekają na werdykt jury, które wybiera najlepszą książkę minionego roku. Informacje te śledzi też Biedronka i w tym roku wprowadza do swej oferty trzy tytuły nominowane do najważniejszego wyróżnienia literackiego w Polsce. Oferta książek w cenie 24,99 zł/szt. wchodzi do sprzedaży 8 października.
Dzień po ogłoszeniu zwycięzcy Nike, do sprzedaży w sklepach sieci Biedronka trafiły trzy książki nominowane w tym roku do tej nagrody. W ofercie sieci znalazły się:
zbiór opowiadań Pawła Sołtysa „Mikrotyki”,
„Foucault w Warszawie” Remigiusza Ryzińskiego,
„Nie hańbi!” Olgi Gitkiewicz.
– Biedronka konsekwentnie kreuje modę na książki – stale rozwija ofertę tytułów, kładzie też duży nacisk na popularyzację czytelnictwa. Od lat śledzimy więc tytuły nominowane do Nagrody Literackiej Nike i wprowadzamy na nasze półki wybrane pozycje. Chcemy oferować naszym klientom jak najciekawszy asortyment książek – mówi Bartłomiej Jarzyna, kupiec odpowiedzialny za ofertę książek w Biedronce.
Regularną sprzedaż książek sieć Biedronka prowadzi od 2009 r. W sklepach powstała wówczas strefa Rozrywki, do której co tydzień, trafia specjalnie wyselekcjonowana oferta tytułów – od najświeższych bestsellerów po klasyki literatury polskiej i światowej.
Sieć Biedronka podejmuje również szereg działań popularyzujących czytelnictwo – np. od 2015 r. organizuje konkurs na książkę dla dzieci „Piórko”. Także akcja lojalnościowa „Gang Słodziaków” i książka wprowadzona w jej ramach zachęca do rodzinnego czytania. Biedronka angażuje się też w ogólnopolskie wydarzenia promujące czytelnictwo, np. w projekt „Książka na św. Jana”, zainicjowany przez Press Club Polska. 14 i 15 września sieć w 48 sklepach w 14 miastach prowadziła „Ostry Dyżur Literacki”. Dzieci, biorące udział w akcji, otrzymywały od eksperta Fundacji „Czas Dzieci” symboliczną receptę na książkę, dopasowaną do ich wieku i zainteresowań.