Globalny logistyczny gigant – GXO – opublikował Raport ESG za rok 2022

Firma poinformowała o aktualnych osiągnięciach w realizacji inicjatyw ESG i rozszerzyła swoją kartę wyników ESG m.in. o dwa nowe cele dotyczące bezpieczeństwa publicznego. Raport podkreśla kluczową rolę logistyki we wspieraniu klientów na całym świecie w osiąganiu ich własnych celów ESG.

GXO Logistics, Inc. (NYSE: GXO), największy na świecie operator logistyki kontraktowej, ogłosił dzisiaj, że opublikował Raport ESG za rok 2022. Raport zawiera nowa rozszerzoną “Kartę wyników ESG” obejmującą sześć globalnych celów dotyczących istotnych dla GXO kwestii ESG oraz dwa nowe cele dotyczące bezpieczeństwa publicznego.

Cieszymy się, że nadal możemy dzielić się osiągnieciami GXO w obszarze wspierania gospodarki cyrkularnej oraz innowacyjnym podejściem we współpracy z naszymi klientami w osiąganiu ich własnych celów ESG – powiedział Malcolm Wilson, Dyrektor Generalny GXO. Tegoroczny raport wprowadza ambitne, nowe cele ESG skupione na kwestiach najbardziej krytycznych dla naszego biznesu i pracowników. Ogłosiliśmy również nowe globalne cele w zakresie bezpieczeństwa, kontynuując naszą podróż w kierunku doskonałości operacyjnej.

Raport ESG GXO zapewnia interesariuszom dostęp do informacji na temat działań firmy w zakresie ESG oraz do śledzenia postępów w realizacji celów. Najważniejsze wydarzenia z 2022 roku obejmują:

  • redukcje emisji o 17.4% w zakresie 1 oraz 2 od 2019 roku.
  • ponad 1,2 mln godz. szkoleń rozwojowych dla pracowników w ramach budowania atrakcyjnego miejsca pracy sprzyjającego budowaniu kariery zawodowej.
  • wprowadzenie Kodeksu Postępowania dla Partnerów Biznesowych dla lepszego zarządzania kwestiami etyki w łańcuchu dostaw.

Raport 2022 wprowadza również cele dotyczące najważniejszej wartości GXO, jaka jest bezpieczeństwo. Bazując na wiodących w branży wynikach w zakresie bezpieczeństwa, firma wyznaczyła cele najbardziej adekwatne dla danego regionu, aby przyspieszyć swoją podróż w kierunku doskonałości operacyjnej. Oznacza to:

  • w obu Amerykach oraz w regionie Azji i Pacyfiku zmniejszenie całkowitego wskaźnika wypadków (TRIR) o 15% w porównaniu do poziomu z 2022 roku.
  • w Wielkiej Brytanii i Europie zmniejszenie wskaźnika wypadków powodujących straty w czasie pracy (LTIR) o 15% do 2027 r. w porównaniu do poziomu bazowego z 2022 r.

Meagan Fitzsimmons, Dyrektorka ds. zgodności i ESG w GXO, powiedziała: GXO jest zaangażowane w dostarczanie wyjątkowych wyników dla naszych klientów, jednocześnie realizując nasze priorytety ESG i umożliwiając naszym klientom osiągnięcie ich własnych celów. Jako GXO zobowiązaliśmy się prowadzić biznes we uczciwy sposób i wierzymy, że jest to najlepsza droga do wspierania naszych pracowników, partnerów biznesowych i planety.

W 2022 roku GXO utrzymało najwyższą ocenę “AA” ESG przyznana przez MSCI oraz zostało uznane za jedną z najbardziej odpowiedzialnych firm w Ameryce przez magazyn Newsweek. W tym samym roku, Diversity First uznało GXO za jedną z 50 najlepszych amerykańskich firm doceniając jej wysiłki na rzecz “zwiększania świadomości w zakresie znaczenia różnorodności, równości, inkluzywności i budowania kultury przynależności dla osiągania pozytywnych zmian społecznych.”

Raport ESG GXO dostępny jest pod linkiem TUTAJ.

Informacje na temat GXO Logistics

GXO Logistics, Inc. (NYSE: GXO) jest największym na świecie operatorem logistyki kontraktowej, który korzysta z dynamicznego rozwoju e-commerce, automatyzacji oraz outsourcingu.

GXO dąży do zapewnienia opartego na różnorodności, atrakcyjnego miejsca pracy dla ponad 130 tys. pracowników w ponad 970 centrach logistycznych o łącznej powierzchni 20 mln m2. Firma współpracuje z największymi globalnymi markami na świecie, dostarczając zwinne i skalowalne odpowiedzi na złożone wyzwania logistyczne za pomocą zaawansowanych technologicznie rozwiązań w zakresie łańcucha dostaw i e-commerce. Siedziba GXO znajduje się w Greenwich, Conn, USA.

Źródło: GXO Logistics