Ruszyła czwarta edycja ogólnopolskich warsztatów edukacyjnych „Finansowe roz(g)rywki” dla uczniów klas 5–8 szkół podstawowych. W tym roku do programu edukacji finansowej Santander Bank Polska dołączy blisko 2,5 tysiąca młodych uczestników z kolejnych miast w całej Polsce.
Edukacja finansowa młodzieży nabiera tempa. W ramach tegorocznej edycji projektu „Finansowe roz(g)rywki”, organizowanego przez Santander Bank Polska we współpracy z MCA BIS Sp. z o.o., warsztaty odbędą się w takich miastach jak: Giżycko, Suwałki, Słupsk, Kołobrzeg, Jastrzębie-Zdrój, Bielsko-Biała, Siedlce, Biała Podlaska, Chełm i Zamość. Do tej pory z programu skorzystało już ponad 8 tysięcy uczniów z 32 miejscowości w całej Polsce.
Dalsza część tekstu jest pod wywiadem
Edukacja finansowa dostosowana do potrzeb uczniów
Celem projektu „Finansowe roz(g)rywki” jest przekazanie uczniom podstawowej wiedzy z zakresu finansów osobistych w sposób ciekawy, angażujący i adekwatny do ich wieku. Młodzież uczy się m.in. zarządzania budżetem, oszczędzania, rodzajów płatności, działania reklamy, popytu i podaży, a także zasad cyberbezpieczeństwa.
– Z badania „Postawy dzieci i młodzieży wobec finansów”, które przeprowadziliśmy w 2024 roku, wynika, że ponad połowa nastolatków interesuje się tematyką ekonomiczną. Jednak wielu z nich nie wie, jak poszerzać swoją wiedzę. Nasze warsztaty to odpowiedź na tę potrzebę – mówi Agnieszka Glińska-Pytlarz, odpowiedzialna za projekt z ramienia Santander Bank Polska.
Grywalizacja jako klucz do skutecznej nauki
Jednym z głównych elementów programu jest strategiczna gra edukacyjna, podczas której uczestnicy mają za zadanie zarządzać budżetem w realistycznych sytuacjach. Taka forma nauki – poprzez zabawę – nie tylko angażuje młodych ludzi, ale również znacząco poprawia efektywność przyswajania wiedzy.

W 2024 roku średni wzrost poziomu wiedzy uczniów po udziale w warsztatach wyniósł 34 punkty procentowe, a w przypadku zagadnień takich jak lokaty, kredyty i odsetki – aż 52 p.p. Nauczyciele doceniają projekt za wysoką jakość merytoryczną, atrakcyjną formę i dopasowanie do grupy wiekowej.
Santander Bank Polska stawia na edukację
Projekt „Finansowe roz(g)rywki” to tylko jeden z elementów szeroko zakrojonych działań edukacyjnych Santander Bank Polska. Już od 2016 roku bank realizuje również autorski program Finansiaki, którego celem jest rozwijanie kompetencji finansowych i przedsiębiorczych wśród dzieci już od 3. roku życia.
Na platformie edukacyjnej santander.pl/finansiaki nauczyciele i rodzice znajdą scenariusze lekcji, artykuły, animacje, audiobooki oraz poradnik „Finansiaki. To My!”, który ułatwia rozmowę z dziećmi o pieniądzach. Projekt obecny jest także w social mediach pod nazwą „Finansiaki to my” na Facebooku i Instagramie.

Źródło: Santander Bank Polska