Fundacja Humanites-Sztuka Wychowania już po raz drugi organizuje akcję społeczną „Dwie godziny dla Rodziny”, która odbędzie się 15 maja br. w ramach Międzynarodowego Dnia Rodziny. Inicjatywa ma na celu promowanie relacji rodzinnych oraz budowanie i umacnianie tożsamości młodego pokolenia.
Fundacja zachęca pracodawców do świętowania Międzynarodowego Dnia Rodziny poprzez skrócenie dnia pracy 15 maja o dwie godziny w celu inspirowania swoich pracowników do spędzenia dodatkowego czasu z bliskimi oraz międzypokoleniowych rozmów. Tegoroczna akcja uzyskała poparcie Pani Prezydentowej Anny Komorowskiej oraz ONZ, jej tematem przewodnim są „SZKOLNE WSPOMNIENIA – PRZEZ POKOLENIA”.
– Międzynarodowy Dzień Rodziny jest dobrą okazją do tego, aby poświęcić więcej czasu naszym najbliższym. Poprzez naszą akcję chcemy zwrócić uwagę zarówno pracodawców, jak i pracowników na wagę więzi rodzinnych w rozwoju młodego pokolenia, kształtowaniu jego systemu wartości oraz umiejętności społecznych. Jak pokazują badania znanej socjolog prof. Barbary Fatygi z Uniwersytetu Warszawskiego tylko ok. 20% dorosłych zajmujących się wychowaniem dzieci i młodzieży zna ich potrzeby i formy spędzania wolnego czasu. Co ciekawe okazuje się, że młodzież jest spragniona więzi oraz relacji z dorosłymi. Pamiętając o tym, również w tym roku, zachęcamy pracodawców, by 15 maja stworzyli pracownikom możliwość spędzenia dodatkowego czasu z bliskimi, podkreślając w ten sposób wagę ról zawodowych, jak również społecznych swoich pracowników. Na co dzień bardzo często brakuje nam czasu dla najbliższych, a Dzień Rodziny może być tą szczególną okolicznością, gdy podarujemy sobie i naszym bliskim trochę „wolno płynącego czasu” – powiedziała Zofia Dzik, Prezes Fundacji Humanites-Sztuka Wychowania.
Akcja „Dwie godziny dla Rodziny” adresowana jest do przedsiębiorców, instytucji, organizacji pozarządowych oraz wszystkich rodzin dostrzegających znaczenie harmonii między życiem prywatnym, a zawodowym (work-life balance). Zrównoważone życie prywatne pracownika przekłada się na jego zaangażowanie zawodowe oraz komfort pracy. Uważność pracodawców na ten aspekt może wzmacniać poczucie więzi pracowników z firmą oraz wpływać na realizację celów biznesowych przedsiębiorców. Inicjatywa „Dwie godziny dla Rodziny” stanowi doskonałą okazję do podkreślenia, że człowiek istnieje w firmie nie tylko jako pracownik, ale niesie ze sobą także zaplecze i wsparcie w postaci swojej rodziny, pasji, zwyczajów i tradycji. Celem akcji jest również budowanie świadomości społecznej dotyczącej istotnej roli więzi rodzinnych, które są nie tylko fundamentem rozwoju młodego pokolenia, ale również istotnym zapleczem, z którego możemy korzystać w sytuacjach kryzysowych w naszym życiu. Takie więzi można budować poprzez bycie razem, rozmowy, ciekawość siebie, co pozwala umacniać swoją tożsamość w wymiarze wielopokoleniowym.
Tematem przewodnim tegorocznej edycji akcji są „Szkolne Wspomnienia – przez Pokolenia”. Fundacja zachęca, by wspólny czas spędzić na rodzinnej rozmowie o wspomnieniach z dzieciństwa, pogawędce
o dziadkach, krewnych, sąsiadach, przyjaciołach, o naszych marzeniach, rodzinnych zwyczajach, tradycjach oraz do sięgnięcia na nowo do starych zdjęć i świadectw szkolnych.
– Chcielibyśmy, aby inicjowane przez nas obchody Święta Rodziny były okazją do poświęcenia czasu na rozmowę o naszej rodzinie, jej przeszłości oraz tradycjach. Chcielibyśmy, by refleksja o własnej rodzinie uświadomiła nam, że rodzina to nie tylko rodzice i dzieci, ale też dziadkowie i wnuki oraz dalsi krewni. To także historia i więzi jakie z nimi tworzymy oraz wzajemne wpływy i oddziaływania wszystkich członków rodziny – dodała Zofia Dzik, Prezes Fundacji.
W ubiegłym roku w akcji udział wzięło kilkadziesiąt przedsiębiorstw, między innymi: Tchibo, Play, K2, Wirtualna Polska, JVC, Vattenffall. Niektóre z nich już zadeklarowały swój udział także w tegorocznej edycji. – Głęboko wierzymy, że nasza akcja „Dwie godziny dla Rodziny” zagości na stałe w corocznych planach pracodawców i stanie się promocją wszelkich działań służących zwróceniu uwagi na znaczenie rodziny i jej udziału w kształtowaniu młodego pokolenia – naszego najcenniejszego kapitału społecznego – podsumowała Zofia Dzik.
Firmy, które zdecydują się zaangażować w przedsięwzięcie zostaną wyróżnione na internetowej stronie Fundacji www.mamrodzine.pl. Akcja jest częścią programu społecznego kształtowania rozwoju młodego pokolenia, w tym budowania jego tożsamości i systemu wartości, a przez to rozwoju kapitału społecznego.
Żródło: http://www.mamrodzine.pl/