Co ma wspólnego pusty słoik z pomaganiem?

Fundacja Świętego Mikołaja po raz kolejny prowadzi akcję Bożonarodzeniowy Słoik Dobroci, by popularyzować ideę pomagania. Każdy może wziąć w niej udział stawiając w domu lub w biurze swój własny słoik.

Idea charytatywnej akcji „Bożonarodzeniowy Słoik Dobroci” narodziła się za sprawą bestsellerowej powieści amerykańskiego pisarza Jasona Wrighta „Szczęście do wzięcia”. Fundacja Świętego Mikołaja, której misją jest pomoc dzieciom w potrzebie, zainspirowana niezwykłą formą pomocy opisanej w książce, prowadzi po raz kolejny w okresie przedświątecznym akcję zachęcającą do założenia Bożonarodzeniowego Słoika Dobroci.

W naszej akcji może wziąć udział każda osoba, która chce połączyć przygotowania do świąt z pomaganiem. Na początku stawiamy w domu lub w biurze po prostu pusty słoik, ale naszym zadaniem jest codzienne napełnianie go dobrocią – czyli drobnymi pieniędzmi, by na święta podarować wypełniony słoik Fundacji Świętego Mikołaja. My zamienimy zebrane pieniądze na pomoc dzieciom w potrzebie w postaci stypendiów dla zdolnych dzieci z niezamożnych rodzin z małych miejscowości, czy pomoc dzieciom z Syrii i Ukrainy. Marzymy o tym, by w tysiącach domów i biur w całej Polsce stanęły Bożonarodzeniowe Słoiki Dobroci i aby w ten sposób popularyzować ideę włączania się w przedświąteczne pomaganie. Bożonarodzeniowy Słoik Dobroci, to taki „odwrócony” kalendarz adwentowy, bo zamiast wyjmować coś dla siebie, codziennie wkładamy coś dla innych. – mówi Izabela Stawicka z Fundacji Świętego Mikołaja.

Bożonarodzeniowy Słoik Dobroci można postawić także na stole wigilijnym i uprzedzić bliskich, że w tym roku włączamy się w akcję charytatywną z okazji Bożego Narodzenia.

Fundacja Świętego Mikołaja przeprowadziła badanie „Co motywuje Polaków do dobroczynności”. Wyniki pokazują, że grudniowe święta inspirują nas do działalności charytatywnej. Aż 40% Polaków kupuje produkty, z których dochód przeznaczony jest na cele charytatywne. Co trzeci Polak przekazuje darowizny na potrzebujące dzieci, osoby chore czy zwierzęta. 6% respondentów uczestniczy w charytatywnej akcji prowadzonej przez pracodawcę. Niektóre osoby (5%) poświęcają swój wolny czas na działalność charytatywną lub zakładają zbiórki w mediach społecznościowych (2%).

Najczęściej decydujemy się wspierać innych, ponieważ tak nas wychowano – 39% odpowiedzi. Czujemy z tego przede wszystkim satysfakcję (34%) i chcemy, aby było mniej cierpienia na świecie (32%). Chcemy również zmieniać świat na lepsze, jak twierdzi 22% respondentów i wspierać możliwości innych na edukację, które mieliśmy my sami (11%).

Aż dla co drugiego Polaka dobroczynność na rzecz dzieci jest ważna, ponieważ może dać dzieciom szansę na lepszą przyszłość. Uczy też dzieci, że w życiu warto być dobrym człowiekiem i dzielić się z potrzebującymi (44%). Przez takie działanie dajemy również dobry przykład, jak postępować w przyszłości (41%). Co trzeci Polak uważa, że dzięki takim działaniom dzieci z niezamożnych rodzin maja szansę rozwijać swoje zainteresowania i talenty.

Jak pokazuje przykład akcji prowadzonej przez Fundację Świętego Mikołaja angażując się w pomoc nawet w zaciszu swojego domu, możemy zmieniać świat na lepsze.  Bożonarodzeniowy Słoik Dobroci to także przykład, że czasem niewielki gest może mieć ogromny wpływ na życie drugiego człowieka. Kampania informacyjna dotycząca akcji prowadzona jest przez fundację w mediach społecznościowych.

Więcej: www.mikolaj.org.pl/sloikdobroci