Carrefour Polska powołał Komitet Naukowy SENS. Będzie on współpracował z siecią w celu stałej optymalizacji i rozwoju Uproszczonego Systemu Znakowania Wartością Odżywczą (SENS), który jest nową inicjatywą Carrefour. Pierwsze spotkanie komitetu odbyło się 14 grudnia w centrali Carrefour Polska w Warszawie.
W skład Komitetu Naukowego SENS weszło 12 przedstawicieli instytucji, uczelni, organizacji naukowych i konsumenckich, a także dostawców i przedstawicieli Carrefour. Jest wśród nich m.in. doktor Nicole Darmon, Dyrektor ds. Badań w Narodowym Instytucie Badań w Dziedzinie Agronomii we Francji (INRA), która uczestniczyła w pracach nad stworzeniem systemu SENS we Francji.
– Uproszczony System Znakowania Wartością Odżywczą (SENS) stanowi innowację w branży spożywczej, a Carrefour Polska jest pierwszym krajem Grupy, w którym go wdrożono. Efektywny rozwój systemu jest dla nas bardzo ważny, dlatego zaprosiliśmy do przystąpienia do Komitetu Naukowego SENS naszych partnerów, których codzienna działalność związana jest z badaniami naukowymi, produkcją i sprzedażą artykułów spożywczych oraz zdrowym odżywianiem – powiedziała Barbara Kowalska, Dyrektor ds. Jakości i Zrównoważonego Rozwoju Carrefour Polska. – Podczas regularnych spotkań komitetu, które będą odbywały się kilka razy w roku, wspólnie będziemy m.in. analizować wpływ oznaczenia SENS na zachowania konsumenckie, przedstawiać modyfikacje dotyczące komunikacji do klientów, czy też proponować ewentualne modyfikacje systemu – dodała Barbara Kowalska.
Innowacyjny system SENS umożliwia klientom Carrefour łatwiejsze komponowanie zdrowej, zbilansowanej diety. SENS to oznaczenia składające się z czytelnych grafik, które umieszczone są z przodu opakowania produktu i informują konsumentów o wartościach odżywczych artykułów spożywczych i zalecanej częstotliwości ich spożywania. Jest to system pozytywny. Nie wyklucza żadnego artykułu spożywczego.
SENS dzieli artykuły spożywcze na cztery kategorie: produkty, które można spożywać bardzo często, często, umiarkowanie oraz sporadycznie lub w małych ilościach.
Pierwsze produkty z oznakowaniem SENS dostępne są we wszystkich sklepach sieci Carrefour w Polsce od jesieni 2017 roku. System obejmuje artykuły spożywcze marek własnych Carrefour oraz marki „Jakość z Natury Carrefour”. Uproszczony System Znakowania Wartością Odżywczą jest ważnym aspektem polityki biznesu odpowiedzialnego społecznie Grupy Carrefour, która kładzie duży nacisk na promocję zdrowego stylu życia i prawidłowego odżywiania. Od 2014 roku sieć realizuje te założenia poprzez kampanię „Z miłości do Zdrowia”.