Biedronka na V Kongresie Regionów w Świdnicy

Firma Jeronimo Martins Polska, właściciel sieci sklepów Biedronka, po raz kolejny jest obecna na Kongresie Regionów w Świdnicy. Goście Kongresu i mieszkańcy Świdnicy mogą odwiedzić stoisko sieci Biedronka oraz obejrzeć specjalną wystawę poświęconą działalności sieci w zakresie odpowiedzialności społecznej.

 

Tegoroczny Kongres Regionów w Świdnicy odbywa się w dniach 10-12 czerwca br. pod hasłem „Przywództwo, odpowiedzialność, kreatywność. Nowa rola władz samorządowych” i jak co roku jest okazją do spotkania przedstawicieli jednostek samorządu terytorialnego, ludzi nauki, biznesu i przedstawicieli organizacji pozarządowych z całego kraju, poświęconego najistotniejszym kwestiom funkcjonowania miast, gmin, powiatów i województw. Gościem specjalnym V Kongresu Regionów jest Rudolph Giuliani, legendarny burmistrz Nowego Jorku.

W trakcie trzech dni kongresowych odbywa się kilkadziesiąt paneli dyskusyjnych i sesji plenarnych poświęconych problemom, z którymi na co dzień borykają się samorządowcy. Również przedstawiciel Jeronimo Martins Polska – Alfred Kubczak, dyrektor ds. korporacyjnych, bierze udział w Sesji Plenarnej trzeciego dnia Kongresu pt. „Zagraniczni inwestorzy, rodzimi przedsiębiorcy, lokalne władze, czyli siły napędowe rozwoju regionów”. Dyskusję tę moderuje Jacek Pochłopień, znany dziennikarz, publicysta radiowy i telewizyjny, zastępca redaktora naczelnego magazynu Forbes.

Jeronimo Martins Polska zaznacza swoją obecność w Świdnicy poprzez specjalne stoisko na Rynku Starego Miasta, na którym są prezentowane produkty sieci sklepów Biedronka oraz wystawę poświęconą działalności sieci w zakresie odpowiedzialnego biznesu, z uwzględnieniem aktywności w Regionie Świdnickim, a także zaangażowaniu w rozwój polskiej gospodarki i lokalnych społeczności.

Kongres Regionów w Świdnicy jest jedną z okazji do pokazania zaangażowania JMP w konkretne działania na rzecz rozwoju regionów. W trakcie 19 lat obecności w Polsce JMP znacząco przyczyniło się do rozwoju polskiej gospodarki oraz rozwoju infrastruktury regionów i wzmocnienia lokalnych rynków pracy. Od początku działalności JMP zainwestowało w Polsce ponad 10 mld zł, dzięki którym sieć sklepów Biedronka liczy obecnie ponad 2400 placówek. Nakłady inwestycyjne w sieci sklepów Biedronka w całym 2014 roku są planowane na poziomie ok. 2,1 mld zł. Sieć podtrzymuje plany rozwoju, zakładające osiągnięcie liczby 3000 placówek do 2015 roku.

JMP jest także największym prywatnym pracodawcą w Polsce – zatrudnia prawie 50 tysięcy osób, a każdego roku tworzy kolejne tysiące nowych miejsc pracy. Dzięki równomiernej obecności w kraju, nie tylko poprzez zlokalizowane w blisko 900 miejscowościach sklepy, ale także poprzez obecność w 13 regionach kraju centrów dystrybucyjnych i Biur Regionów, JMP ściśle współpracuje z lokalnymi władzami i samorządami i wspólnie z nimi realizuje liczne projekty, również te na rzecz lokalnych społeczności. Także lokalizacja poszczególnych centrów jest często wynikiem owocnej współpracy z samorządowcami, zaś same centra dystrybucyjne, stają się ważnym czynnikiem rozwoju infrastruktury regionów, w których funkcjonują oraz stanowią istotne wzmocnienie dla lokalnego rynku pracy.