Banki Żywności będą działać jeszcze sprawniej?

wózki paletowe

Przeciwdziałanie zjawisku marnowania żywności jest jednym z głównych obszarów zainteresowania sieci Kaufland w ramach realizowanej strategii CSR. W zakresie tych działań sieć od kilku lat ściśle współpracuje z Federacją Polskich Banków Żywności. 4 lipca Kaufland podarował organizacji 30 wysokiej klasy wózków paletowych, które pomogą w zapewnieniu szybszej i bardziej efektywnej dystrybucji żywności.

 

W Polsce ok. 2 miliony osób żyje poniżej poziomu skrajnego ubóstwa, podczas gdy w tym samym czasie co roku marnuje się aż 9 milionów ton żywności. Skuteczne przeciwdziałanie temu zjawisku to proces, który wymaga zaangażowania wielu podmiotów.

Banki Żywności ze sprawną dystrybucją

Bardzo ważna jest szybka i efektywna dystrybucja produktów spożywczych, a to wymaga odpowiedniego zaplecza logistycznego. Dlatego aby wesprzeć Banki Żywności w tym procesie, 4 lipca sieć Kaufland podarowała federacji 30 wysokiej klasy wózków paletowych, każdy o udźwigu do 2,5 tony. Wózki te pozwalają na precyzyjne przewożenie dużych partii towaru. Do tego cechują się dużą zwrotnością oraz są niezwykle łatwe w obsłudze, co stanowi ich dużą zaletę. Gdyby Banki Żywności chciały zakupić te urządzenia na rynku, musiałyby ponieść koszty w wysokości ok. 40 tys. zł. Wózki zostaną przekazane do 20 Banków Żywności w całej Polsce, gdzie będą wspierać codzienną pracę.

Bardzo dbamy o jakość przekazywanych przez nas produktów spożywczych i ich sprawną dystrybucję.

Rosnąca skala świadczonej przez nas pomocy wymaga jednak ciągłego unowocześniania m.in. infrastruktury magazynowej. Tym bardziej niezwykle cieszy nas prezent przekazany przez sieć Kaufland, który na pewno pomoże naszym pracownikom i wolontariuszom w obsłudze codziennych dostaw. – mówi Dorota Jezierska, wiceprezes Federacji Polskich Banków Żywności.

Kaufland jest jedną z największych sieci handlowych w Polsce i zdajemy sobie sprawę z tego, jak duży wpływ wywieramy zarówno na społeczeństwo, jak i środowisko. Nasze przedsiębiorstwo dostrzega ekonomiczne, społeczne i środowiskowe problemy współczesnego świata i chce im aktywnie przeciwdziałać. Jednym z ważnych dla nas zagadnień jest właśnie ograniczenie zjawiska marnowania żywności – deklaruje Agnieszka Kotlińska, ekspert ds. CSR w sieci Kaufland

Realizując to zadanie, sieć Kaufland angażuje się w szereg inicjatyw – m.in. współpracuje z Federacją Polskich Banków Żywności, przekazując żywność oraz organizując zbiórki żywności na terenie sklepów. Od jesieni 2017 r. do końca kwietnia br. roku Kaufland przekazał tej organizacji łącznie artykuły spożywcze o wartości ponad 1 mln złotych, zapobiegając ich zmarnowaniu.