Audi publikuje nowy raport dotyczący społecznej odpowiedzialności biznesu

Koncern Audi opublikował nowy raport dotyczący społecznej odpowiedzialności biznesu. Wskazano w nim najważniejsze cele, środki i wskaźniki w pięciu kluczowych dla przedsiębiorstwa dziedzinach: produkcji, ochronie środowiska, kwestiach pracowniczych, społecznych oraz ekonomii. Nowe wydanie skoncentrowane jest wokół tematów przyszłości: alternatywne napędy, cyfrowe osieciowanie oraz międzynarodowa ekspansja. Dodatkowo, materiały multimedialne i wywiady z ekspertami dostępne online, doprecyzowują spojrzenie firmy na te ważne zagadnienia.

Audi, wdrażając całą gamę działań, systematycznie wciela w życie wizję mobilności neutralnej pod względem emisji CO2. Obniża ilości paliwa spalanego przez swoje samochody, wprowadza na rynek alternatywne rodzaje napędów oraz pozyskuje nowe źródła energii. Koncern skupia się na efektywnym wykorzystywaniu elektryczności i gazu ziemnego oraz stosowaniu ogniw paliwowych z wodorem. Oprócz tego, prowadzi badania nad syntetycznymi paliwami, mogącymi powstawać bez udziału biomasy i nie zawierającymi olefin ani aromatów. Nowe paliwa spalają się lepiej i czyściej, a dzięki temu emitują mniej spalin. Audi i partnerzy badań wykonują przy tym pionierską pracę: w marcu po raz pierwszy udało się wyprodukować syntetyczny olej napędowy Audi e-diesel, w maju gotowa była pierwsza partia Audi e-benzyny. Audi e-gaz natomiast, dostępny jest dla klientów już od roku 2013.

Działania koncernu z Ingolstadt, prowadzące do maksymalnej równowagi środowiskowej, przynoszą owoce i są przejrzyste dla społeczeństwa. Ich wynikiem jest np. pierwsze miejsce w Sustainability Image Score (SIS) 2014, rankingu przygotowanym przez agencję badań rynkowych i doradztwa Facit Research. Niemieccy konsumenci wybrali w nim Audi przedsiębiorstwem o najbardziej zrównoważonym rozwoju. „Pierwsze miejsce w tym rankingu to potwierdzenie, że kroczymy właściwą drogą. Odpowiedzialnie kształtujemy indywidualną mobilność i spoglądamy w przyszłość” – mówi prof. dr Peter F. Tropschuh, szef Działu Społecznej Odpowiedzialności Biznesu w Audi AG.

Kolejne pole, na którym Audi intensywnie pracuje, to cyfrowa transformacja. Dzięki niej, jazda samochodem będzie jeszcze bardziej efektywna i jeszcze bardziej bezpieczna. Najważniejszym elementem tych prac jest wdrożenie systemu autonomicznej jazdy. Pierwsza jego wersja ma być już w roku 2017 montowana seryjnie w Audi A8. W tym kontekście należy podkreślić, że bezpieczeństwo i ochrona danych wykorzystywanych przez system, są najwyższym priorytetem.

Audi obecne jest na wszystkich największych, światowych rynkach, a celem tej obecności jest zapewnienie długoterminowego sukcesu finansowego. W drugiej połowie roku 2016, cztery pierścienie uruchomią nowy zakład produkcyjny w San José Chiapa w Meksyku, gdzie produkowany będzie następca modelu Audi Q5. Koncern wspiera miejscową gospodarkę, tworząc sieć lokalnych dostawców. Audi zainicjowało też w Meksyku szereg inicjatyw skupiających się na zrównoważonym rozwoju i na ochronie środowiska.

Marka z Ingolstadt regularnie analizuje trendy związane ze zrównoważonym rozwojem oraz prowadzi stały dialog ze swoimi udziałowcami reprezentującymi świat gospodarki, nauki, czy organizacji pozarządowych. Raport Audi jest zgodny
z wytycznymi G4 raportu Global Reporting Initiative (GRI). Jako aktywny członek programu Narodów Zjednoczonych Global Compact, koncern stosuje dziesięć zasad odnoszących się do praw człowieka, norm pracy, ochrony środowiska i zwalczania korupcji. Dane o postępach w tych dziedzinach dotyczące roku 2014, znaleźć można w raporcie Społecznej Odpowiedzialności Biznesu Audi.

Raport oraz materiały specjalne są dostępne online, na stronie www.audi.de/cr-report (wersja niemiecka) lub na stronie  www.audi.com/cr-report (wersja angielska)