W sobotnią noc w Auli Głównej Politechniki Warszawskiej odbył się XVI Charytatywny Bal Dziennikarzy. Przedstawiciele polskich mediów zjednoczyli się by pomóc potrzebującym dzieciom i odnieśli ogromny sukces. Aukcja przekazanych Fundacji darów zakończyła się rekordowym wynikiem.
– W historii Balu Dziennikarzy darczyńcy nigdy nie byli tak hojni. Jesteśmy szczęśliwi, że będziemy mogli tyle pieniędzy przeznaczyć na pomoc Fundacji Anny Dymnej „Mimo Wszystko”, Fundacji Polsat i Fundacji TVN „Nie jesteś sam” – powiedziała Anna Kołtunowicz z Zarządu Fundacji.
Dary wylicytowano łącznie za 250.500 złotych. Najdrożej sprzedano kask Rafała Sonika, za który zapłacono 45 tysięcy złotych. Kolejny rekord to automat do Coca-Coli Piotra Waltera z wynikiem 40 tysięcy złotych. Na trzecim miejscu uplasowały się dwie pozycje z kwotą 35 tysięcy złotych – dzień na planie zdjęciowym Agnieszki Holland oraz zegarek Tag Heuer.
– To jest absolutny rekord, pieniądze z aukcji na Balu, Charytatywni.allegro.pl, sponsorzy. Szok! Charytatywny Bal Dziennikarzy istnieje od 18 lat i w pełnoletność wchodzi w pięknym stylu. The best is yet to come! – cieszył się Mateusz Hładki, Prezes Zarządu i zapowiedział, że ogłosi wkrótce kwotę pieniędzy zebraną w tym roku przez Fundację na pomoc dzieciom.
W Balu uczestniczyło około 1000 gości, przedstawicieli mediów, świata biznesu, polityki i kultury. Imprezę poprowadziło trio znakomitych dziennikarzy – Agata Młynarska, Kinga Rusin i Maciej Dowbor. Goście usłyszeli Ewę Bem, Mrozu i dziennikarski zespół Poparzeni Kawą Trzy. Sponsorem Głównym wydarzenia był Orlen, a Mecenasem Projektu PKO BP.
Charytatywne zaangażowanie środowiska dziennikarskiego, związane z Fundacją Charytatywny Bal Dziennikarzy, rozpoczęło się w 1998 roku. Fundacja powstała z potrzeby serca dziennikarzy z różnych mediów i jest organizacją non-profit, której nadrzędnym celem jest pomoc najbardziej potrzebującym. Wspiera placówki opieki zdrowotnej, szpitale, instytucje opieki społecznej, domy dziecka, organizacje opiekujące się dziećmi, niepełnosprawnymi i wiele innych. Do tej pory, przy okazji podejmowanych przez Fundację działań, udało się zebrać łącznie około 3 miliony złotych.