Liczba kampanii społecznych rośnie z roku na rok. W 2012 powstało ponad 100 kampanii, których twórcy chcą zmieniać polską rzeczywistość społeczną za pomocą działań marketingowo-reklamowych. Jury, w skład którego wchodzą specjaliści z dziedziny marketingu, reklamy i public relations wybierze najlepsze z nich.
Nagrody za najlepsze kampanie będą przyznane w 7 kategoriach:
- Kampanie organizacji pozarządowych
- Kampanie instytucji publicznych
- Kampanie lokalne
- Kampanie o tematyce zdrowotnej
- Kampanie firm i fundacji firm
- Marketing Zaangażowany Społecznie (CRM)
- Akcje zaangażowane społecznie
Dodatkowo jury może przyznać dowolną ilość wyróżnień m.in. za:
- Najlepsze działania PR
- Najbardziej inspirującą kreację reklamową
- Najbardziej nowatorskie i nietypowe działanie marketingowe.
W konkursie udział mogą brać organizacje pozarządowe, stowarzyszenia, instytucje publiczne, firmy, agencje reklamowe i public relations i osoby prywatne, czyli wszyscy, którzy w 2012 roku zrealizowali kampanię społeczną. Konkurs przewiduje też udział internautów – za pośrednictwem portalu kampaniespoleczne.pl będą mogli głosować na zgłoszenia z kategorii Akcje zaangażowane społecznie.
Partnerem strategicznym konkursu jest Polskie Górnictwo Naftowe i Gazownictwo SA, natomiast patronat honorowy objęła Małżonka Prezydenta RP Pani Anna Komorowska.
Termin zgłaszania kampanii do konkursu upływa 28 lutego, zaś ogłoszenie wyników i podsumowanie odbędzie się podczas uroczystej Gali rozdania nagród 25 kwietnia 2013. Po raz kolejny Gala odbędzie się w TR Warszawa.