Pod hasłem „Kulinarni odkrywcy” rusza dwunasta edycja programu Tesco dla Szkół, który tym razem koncentruje się na edukacji kulinarnej dzieci. Wg badań przeprowadzonych na zlecenie programu przez MillwardBrown, ponad połowa polskich dzieci w wieku szkolnym nie potrafi samodzielnie zaparzyć herbaty, a z odgrzaniem obiadu nie poradzi sobie co piąty gimnazjalista. Program edukacyjny Tesco dla Szkól – „Kulinarni odkrywcy”, skierowany do szkół podstawowych i gimnazjalnych, oferuje nauczycielom i rodzicom przepis na skuteczne zachęcenie dzieci do kulinarnych eksperymentów. Program wspiera kampania komunikacyjna do szkół, rodziców oraz klientów sieci.
Instytut badawczy MillwardBrown na zlecenie Tesco dla Szkół przeprowadził badania na reprezentatywnej grupie matek dzieci w wieku 6-16 lat, sprawdzające zdolności kulinarne dzieci oraz ich wpływ na sposób odżywiania, ogłoszone w sierpniu 2014 r. pod nazwą „Kulinarni odkrywcy”. Z badań wynika, że polskie dzieci nie są wystarczająco samodzielne w kuchni, a im gorzej dziecko radzi sobie z gotowaniem, tym bardziej niezdrowo się odżywia. W odpowiedzi na wyniki badania, program Tesco dla Szkół będzie pomagał kształtować zdrowe nawyki żywieniowe dzieci, co owocować będzie w przyszłości lepszą jakością ich życia oraz zdrowia.
Główną platformą realizacji programu jest serwis www.tescodlaszkol.pl, na którym znajdują się wszystkie informacje o konkursie dla szkół oraz szereg materiałów edukacyjnych (w tym przepisy kulinarne przystosowane dla dzieci). Angażująca i wielokrotnie nagradzana formuła konkursu obejmuje tworzenie przez ucznió1)w 2-minutowych filmów, które zostaną poddane głosowaniu internautów oraz ocenione przez jury ekspertów. Filmy konkursowe mają za zadanie tym razem przekonywać, że gotowanie może być ciekawą i kreatywną zabawą, dzięki czemu nie tylko tworzący je uczniowie zostaną zachęceni do stawiania pierwszych kroków w kuchni, ale także zmotywują do tego wszystkich widzów swojego dzieła. Zwycięskie szkoły zdobędą wartościowy sprzęt do swoich placówek: pracownie multimedialne, zestawy wyposażenia szkolnych sal kinowych oraz steki nagród indywidualnych.
Platforma daje również wszystkim internautom możliwość wzięcia udziału w grywalizacji, czyli angażujących misjach i wyzwaniach, pozwalających zaangażowanym uczestnikom i kibicom konkursu dla szkół na wykazanie się kulinarną wiedzą i umiejętnościami, jak również angażującą internautów zainteresowanych tematyką gotowania. Wykonując misje edukacyjne dotyczące zdrowego żywienia i promowania zdrowego gotowania, użytkownicy zarejestrowani na stronie mogą zdobyć szereg nagród. Platforma ruszyła wraz ze startem edycji, 1 września 2014 roku.
Programowi Tesco dla Szkół towarzyszy kampania w prasie kobiecej. W jej ramach w wybranych tytułach pojawią się advertoriale zachęcające do edukacji w zakresie zdrowego odżywiania i udziału w konkursie. Prowadzone będą także działania w sklepach sieci Tesco skierowane do pracowników oraz klientów, między innymi przygotowany został spot promujący program, który będzie wyświetlany na ekranach w sklepach (POS TV).