Biedronka po raz kolejny kibicuje dzieciom

400 zawodników z całej Polski weźmie udział w V Mistrzostwach Polski Dzieci z Domów Dziecka w piłce nożnej, które odbędą się 26 kwietnia, na boisku Ośrodka Sportu i Rekreacji przy ulicy Obrońców Tobruku 40, w Warszawie. Organizatorem wydarzenia jest Stowarzyszenie „Nadzieja na Mundial”. Od 2011 roku partnerem imprezy jest sieć sklepów Biedronka, Oficjalny Sponsor Reprezentacji Polski w piłce nożnej. Wstęp na mecze jest wolny.

 

W tegorocznych Mistrzostwach Polski weźmie udział 40 drużyn z całej Polski. Na zawodników, oprócz sportowej rywalizacji, czekać będą atrakcje, m.in. konkursy z nagrodami, stoisko ze słodyczami oraz loteria. Zespół, który zwycięży, będzie reprezentował Polskę na drugich Mistrzostwach Świata Dzieci z Domów Dziecka, które odbędą się w dniach 26 i 27 lipca w Warszawie. Jak potwierdzają organizatorzy, wezmą w nich udział reprezentacje 30 krajów, m.in. Słowacji, Kenii, Republiki Południowej Afryki, Argentyny czy Tajlandii. Informacje na temat przygotowań do Mistrzostw można znaleźć na stronie www.nadziejanamundial.pl.

– Celem organizacji Mistrzostw jest wzmocnienie w podopiecznych domów dziecka wiary w działania według własnych pragnień, idei i potrzeb. Start w turnieju daje dzieciom unikatową szansę nie tylko zrealizowania najskrytszych marzeń, ale także możliwość lepszego startu w dorosłe życie. Stwarza również niepowtarzalną możliwość rozwoju i kształtowanie osobowości oraz budowanie wartościowych postaw u młodych ludzi – mówi Anetta Jaworska-Rutkowska, kierownik ds. relacji zewnętrznych i CSR Jeronimo Martins Polska S.A.

Pierwsze Mistrzostwa Polski, które odbyły się w 2010 roku w ramach projektu „Nadzieja na Euro”, przerosły oczekiwania organizatorów – zaproszono zawodników z 25 placówek opiekuńczo-wychowawczych z całego kraju. Zawody zmotywowały uczestników do dalszych treningów. W wyniku dużego zainteresowania, w kolejnych latach, formuła została rozszerzona o drużyny z całego świata. Łącznie w rozgrywkach udział wzięło ponad 1500 zawodników. Od 2013 roku Mistrzostwa Polski oraz Świata są organizowane w ramach akcji „Nadzieja na Mundial“.

Od 2011 roku działania Stowarzyszenia „Nadzieja na Mundial” wspiera sieć sklepów Biedronka, która oprócz pomocy finansowej, podczas trwania imprez zapewnia napoje i drobne przekąski dla zawodników. Sieć funduje także szereg nagród m.in. sprzęt elektroniczny.
Sieć sklepów Biedronka od początku swojej działalności w Polsce troszczy się o rozwój najmłodszych. Jest zaangażowana m.in. w obchody Dnia Chorego, Mikołajek, realizację rodzinnych festynów z okazji Dnia Dziecka, organizowanych przez Caritas w Polsce. Sieć prowadzi też własne akcje charytatywne, w tym m.in. kampanię promującą darowizny na rzecz najmłodszych w ramach przekazania 1 proc. podatku oraz zbiórki żywności – wspólnie z Federacją Polskich Banków Żywności i Caritas. Wspólnie z Fundacja Faktu stworzyła program „Codziennie bądźmy razem” wspomagający rehabilitację chorych dzieci. Biedronka wspiera także akcję „Reklama dzieciom” w TVP oraz bloki mikołajkowe w Telewizji Polsat, z których dochód przekazywany jest na leczenie i rehabilitację najmłodszych. W ramach programu wsparcia dzieci niepełnosprawnych swoich pracowników, sieć Biedronka obejmuję opieką rodziny, organizując turnusy rehabilitacyjne i kolonie specjalistyczne dla dzieci z różnymi dysfunkcjami fizycznymi czy psychicznymi.

W 2010 r. sieć została Oficjalnym Sponsorem Reprezentacji Polski w piłce nożnej, traktując wsparcie Narodowej Reprezentacji jako element szerszego projektu społecznego. Sieć Biedronka była organizatorem wystaw „Polska piłka – historie prawdziwe”, prezentujących największe sukcesy polskiej piłki.