Tesco to oddana lokalnym społecznościom firma, która uczestniczy w ich życiu nie tylko jako miejsce codziennych zakupów, ale też jako przyjazny sąsiad, wpisując zasady CSR do filozofii działania i strategii biznesowej. Firma odpowiada na apele społeczne, wspiera i rozwija lokalnych producentów, finansuje rozwój lokalnej infrastruktury oraz troszczy się o środowisko naturalne, wykorzystując w swoich sklepach wiele zielonych rozwiązań. – Ich stosowanie nabiera sensu dopiero wtedy, gdy łączy się z edukacją ekologiczną i uwrażliwianiem na temat problemów środowiska, dlatego od lat zachęcamy do proekologicznych działań także naszych klientów, pracowników i partnerów handlowych – mówi Beata Rożek, menadżer ds. społecznej odpowiedzialności biznesu w Tesco Polska.
Zielona edukacja
Tesco dla Szkół, jeden z kluczowych programów CSR firmy z dziewięcioletnią tradycją, od dwóch lat szerzy wiedzę ekologiczną wśród uczniów ze szkół podstawowych i gimnazjalnych. Program jest pełną zabawy lekcją ekologii, która ma na celu pokazanie dzieciom, ich rodzicom i nauczycielom, że dbanie o środowisko naturalne zaczyna się od małych, prostych działań, które w skali globalnej zmieniają świat. W ubiegłorocznej edycji Tesco dla Szkół przybrało formę niecodziennego konkursu „Ekomania Filmowania”. Zadaniem uczniów było nakręcenie krótkiego filmiku, prezentującego przyjazne środowisku rozwiązania, stosowane na co dzień w szkole, w domu, w ich mieście. Odzew był ogromny. Na stronie programu www.tescodlaszkol.pl swoje prace zarejestrowało ponad 600 zespołów ze szkół z 300 miast i miejscowości. Internauci wybrali finałową trzydziestkę, z których profesjonalne jury nagrodziło autorów 3 najlepszych filmów ekologicznymi wyprawami do Londynu.
Nowoczesny sprzęt dydaktyczny dla polskich szkół
Tesco dla Szkół to jednocześnie program poprawy wyposażenia polskich szkół. Nagrodami w konkursie są m.in. nowoczesne pracownie multimedialne, które przenoszą prowadzone za pomocą kredy i tablicy lekcje na dostosowaną do współczesnych czasów platformę komunikacji z dziećmi i młodzieżą. Pracownia multimedialna w szkole to także skuteczne rozwiązanie problemu ciężkiego tornistra polskich uczniów. Dzięki ubiegłorocznej edycji konkursu kolejna trzydziestka szkół zyskała nowoczesne pracownie multimedialne.
Edukacja, ekologia i dzieci mają wiele wspólnego – stanowią inwestycję w przyszłość i jest to inwestycja o wysokiej stopie zwrotu. Tesco edukuje i stwarza warunki do edukacji dzieci oraz promuje ekologiczne rozwiązania przykładem swoich działań. – Dzięki takiej formie zaangażowania odrabiamy lekcję ekologii razem z naszymi sąsiadami – społecznościami lokalnymi – i dbamy o zrównoważony rozwój każdego dnia – podkreśla Beata Rożek.