Wellbeing zamiast owoców. Ferrero Polska pokazuje nowy standard troski o pracowników

Mało która marka rozumie tę filozofię tak dobrze, jak Grupa Ferrero. Firma powstała na bazie małego, rodzinnego biznesu i – pomimo zawrotnej, globalnej kariery – wciąż w centrum naszej działalności stawiamy każdego pracownika, niezależnie od zajmowanego stanowiska- mówi Beata Dziekanowska z Ferrero.

Firmy w Polsce coraz częściej inwestują w realne wsparcie psychologiczne i organizacyjne zamiast symbolicznych benefitów. O podejściu Grupy Ferrero opowiada Beata Dziekanowska z Ferrero Polska.

Pracownik w centrum strategii

W dobie niskiego bezrobocia, rosnącej mobilności zawodowej i wzrastających oczekiwań pracowników, firmy muszą iść o krok dalej niż tradycyjne pakiety benefitów. O przewadze konkurencyjnej decydują dziś nie „owocowe czwartki”, ale konkretne programy wsparcia i dbałość o dobrostan zatrudnionych.

Jak zauważa Beata Dziekanowska z Ferrero Polska, „Wellbeing to nie pusty slogan, ale siła napędowa biznesu i klucz do sukcesu rynkowego firmy”. To właśnie zrozumienie rzeczywistych potrzeb pracowników odróżnia organizacje dojrzale zarządzane od tych, które ograniczają się do powierzchownych rozwiązań.

Nowy standard wsparcia: aplikacja, konsultacje i edukacja

Ferrero od lat stawia na kompleksowe podejście do opieki nad pracownikami – zarówno w sferze zawodowej, jak i prywatnej.

„Mało która marka rozumie tę filozofię tak dobrze, jak Grupa Ferrero. Firma powstała na bazie małego, rodzinnego biznesu i – pomimo zawrotnej, globalnej kariery – wciąż w centrum naszej działalności stawiamy każdego pracownika, niezależnie od zajmowanego stanowiska. Dlatego wszystkim zatrudnionym u nas osobom oferujemy złożony program świadczeń, który ma na celu wspieranie ich zdrowia, bezpieczeństwa i komfortu” – zaznacza Beata Dziekanowska.

Kluczowym elementem tego systemu jest platforma wellbeingowa dostępna dla pracowników i ich rodzin. Oferuje bezpłatne konsultacje z dietetykami, psychologami, prawnikami czy doradcami podatkowymi. Co ważne, wszystkie rozmowy są anonimowe i prowadzone indywidualnie, co zapewnia pełne poczucie bezpieczeństwa.

Platforma zawiera także szeroką bazę artykułów, kursów, webinariów i szkoleń, z których pracownicy mogą korzystać w dogodnym dla siebie czasie. Całość dostępna jest w formie mobilnej aplikacji.

Dalsza część tekstu jest pod wywiadem z Beatą Dziekanowską, przeprowadzonym podczas III Kongresu ESG w Warszawie

Ferrero Polska wyróżnione za inkluzywność

Troska o pracownika w Ferrero nie kończy się na wsparciu mentalnym i organizacyjnym. Firma aktywnie działa na rzecz równości i różnorodności, co zostało docenione na szczeblu krajowym.

„W kontekście budowania przyjaznego, otwartego środowiska pracy warto przypomnieć również o ostatnim sukcesie spółki Ferrero Polska Management Services, należącej do globalnej Grupy Ferrero. Po raz trzeci z rzędu została ona bowiem wyróżniona w prestiżowym badaniu Diversity IN Check, oceniającym zaangażowanie rodzimych firm w zarządzanie różnorodnością i budowanie inkluzywnych, czyli włączających, organizacji. Praktyki ujętych w tym badaniu przedsiębiorstw wyznaczają najwyższe standardy dla całego rynku” – podkreśla Beata Dziekanowska.

Ekspercka debata o bezpieczeństwie psychologicznym

Doświadczeniem w budowaniu przyjaznej kultury organizacyjnej przedstawicielka Ferrero podzieliła się podczas eksperckiego webinaru pt. „Od polityki do codziennej praktyki – narzędzia i praktyki wspierające bezpieczeństwo psychologiczne w organizacji”. Wydarzenie zostało zorganizowane przez Forum Odpowiedzialnego Biznesu.

Podczas spotkania omówiono m.in. znaczenie strategii antydyskryminacyjnych i antymobbingowych, rozwijania relacji opartych na otwartości i szczerości, a także rolę szkoleń z zakresu pierwszej pomocy psychologicznej.

Źródło informacji: PAP MediaRoom