„Koleje Mazowieckie – KM” włączyły się w IV edycję kampanii społecznej „Więcej życzliwości dla kobiet w ciąży” zainaugurowanej na łamach miesięcznika „M jak Mama”. W ramach akcji w pociągach KM zostaną wyemitowane spoty reklamujące kampanię.
Akcja „Więcej życzliwości dla kobiet w ciąży” ma zwrócić uwagę na sytuację i potrzeby przyszłych mam w przestrzeni publicznej oraz promować właściwe wzorce zachowań. Partnerem kampanii jest m.in. spółka „Koleje Mazowieckie – KM”.
– Dla Kolei Mazowieckich ważni są wszyscy pasażerowie, ale przede wszystkim ci, którzy najbardziej potrzebują życzliwości otoczenia. Dokładamy wszelkich starań, by podróż naszymi pociągami była wygodniejsza. Szczególną uwagę zwracamy na kobiety w ciąży, a także na osoby podróżujące z małymi dziećmi. Często zapominamy o bardzo prostych gestach, takich jak ustąpienie miejsca czy pomoc przy wejściu do pociągu, a przecież tak niewiele trzeba, aby mama, kobieta w ciąży, mogła swobodnie podróżować. Dlatego, oprócz zamieszczenia specjalnych piktogramów i instalacji przewijaków w naszych pociągach, włączamy się także w akcje, mające na celu promocję dobrych zachowań – mówi Donata Nowakowska, rzecznik prasowy Kolei Mazowieckich.
W ramach kampanii społecznej na monitorach zainstalowanych w pociągach uruchamianych przez Koleje Mazowieckie pojawią się spoty reklamujące wydarzenie. Akcja potrwa do końca maja br.
Koleje Mazowieckie nie po raz pierwszy włączają się w akcję na rzecz przyszłych mam. W 2009 roku spółka wzięła udział w podobnym projekcie – „Odmienny stan – odmienne traktowanie”. W ramach tej akcji Koleje Mazowieckie, jako jedyny przewoźnik, oznaczyły wybrane miejsca siedzące
w pociągach specjalnym piktogramem przedstawiającym sylwetkę kobiety w ciąży. W 2011 roku wspólnie z Pełnomocnikiem Rządu ds. Równego Traktowania – Minister Elżbietą Radziszewską – zorganizowały akcję społeczną „Pamiętaj o mamach”, której celem było zwrócenie uwagi pasażerów oraz pracowników firmy na osoby podróżujące z małymi dziećmi. W pociągach umieszczone zostały naklejki, promujące wśród pasażerów pomoc osobom podróżującym z małymi dziećmi. Spółka została także partnerem akcji „Polska – miejsce przyjazne mamie i dziecku”, promowanej pod hasłem „Nie udawaj, że nie widzisz”. Organizatorem kampanii był portal ofeminin.pl.
Spółka nie tylko promuje dobre wzory postępowania, ale podejmuje konkretne kroki, by likwidować bariery, utrudniające podróżowanie z małymi dziećmi. Modernizowane składy wyposażane są w przewijaki dla niemowląt, a także windy i podnośniki ułatwiające wsiadanie i wysiadanie. Nowe pociągi (np. wagony piętrowe, pociągi FLIRT czy ELF) są niskopodłogowe. Cechą charakterystyczną są przestronne wnętrza i szerokie przejścia, a także oznakowane miejsca, gdzie można swobodnie postawić wózek dziecięcy i usiąść przy nim, na specjalnym odchylanym siedzeniu.