Primark obniża emisje w całym łańcuchu wartości, trzy lata po ogłoszeniu celów zrównoważonego rozwoju na 2030 rok.
- Nowe dane pokazują, że program dekarbonizacji Primark przynosi coraz lepsze wyniki. Od 2019 roku emisje CO2 w całym łańcuchu wartości zmniejszyły się o 1,9%, a w porównaniu do ubiegłego roku spadły o 11,6%.
- 66% ubrań sprzedawanych w Primark zawierało materiały pochodzące z recyklingu lub pozyskane w bardziej zrównoważony sposób, co stanowi wzrost o 20% w porównaniu do ubiegłego roku.
- Nowo opublikowane wytyczne Primark dotyczące trwałości odzieży mają na celu pomóc klientom w dłuższym użytkowaniu ich ubrań i wyznaczają nowe standardy dla całej branży. Ciągłe wdrażanie rolnictwa regeneracyjnego stanowi kluczowy element sukcesu Programu Bawełny Primark, który szkoli rolników w zakresie odbudowy gleby, ochrony bioróżnorodności i oszczędzania wody.
Dalsza część tekstu jest pod filmowym wywiadem. Jest interesujący, więc obejrzyj. A następnie znowu czytaj o sukcesach firmy Primark:
Stąd Primark opublikował trzeci coroczny Raport z Postępów w zakresie Zrównoważonego Rozwoju i Etyki, który pokazuje, jak firma wdraża swoje zobowiązania i osiąga rzeczywiste efekty.
W ciągu ostatnich 12 miesięcy dwie trzecie (66%) ubrań sprzedawanych w Primark zostało wykonanych z materiałów pochodzących z recyklingu lub bardziej zrównoważonych źródeł. Ponadto, Primark kontynuuje swoje zobowiązanie do walki z odpadami tekstylnymi, wprowadzając coraz więcej ubrań, które można poddać recyklingowi po zakończeniu ich użytkowania.
W tym roku firma skupiła się na zwiększeniu produkcji odzieży pochodzącej z obiegu zamkniętego w kategoriach takich jak dżins i dżersej, oraz na wdrażaniu wytycznych dotyczących produktów poprzez szkolenie współpracowników i dostawców. Obecnie 3% odzieży Primark jest zaprojektowane zgodnie z zasadami obiegu zamkniętego, w tym produkty z kolekcji Rita Ora i Disney’s The Lion King.