Światowa Rada Podróży i Turystyki (WTTC) wraz z IC Bellagio i członkami prywatnego sektora podróży i turystyki wystartowała z kampanią promującą odkrywanie świata w sposób zrównoważony.
Kampania podkreśla pozytywny wpływ, jaki podróżni mogą wywrzeć, dokonując świadomych wyborów, takich jak zwiedzanie turystycznych atrakcji poza godzinami szczytu, promowanie podróży całorocznych oraz rozważanie mniej zatłoczonych i niszowych destynacji.
Dzięki takim zrównoważonym wyborom lokalna infrastruktura nie będzie tak obciążona, co przyczyni się do długoterminowego zrównoważonego rozwoju społeczności, firm i ekosystemów, cieszących się stałym napływem odwiedzających przez cały rok.
WTTC planuje przeprowadzić kampanię w całości tuż przed sezonem letnim 2024, z silnym naciskiem na opowiadanie historii oparte na wideo. Włochy są pierwszym państwem, które bierze udział w akcji. We Włoszech sektor turystyczny zatrudnia więcej kobiet i młodych ludzi na poziomie podstawowym niż jakikolwiek inny. Oferuje również wysoko wykwalifikowane stanowiska w zakresie sztucznej inteligencji, finansów, inżynierii, stanowisk handlowych.
Kampania pokazuje, w jaki sposób zarówno lokalne społeczności, jak i turyści mogą czerpać korzyści z pozytywnego wpływu społecznego podróży i turystyki, ułatwiając zrównoważony rozwój dla wszystkich.
Światowa Rada Podróży i Turystyki jest zaangażowana we wspieranie partnerstw między sektorem prywatnym i publicznym, mających na celu promowanie zrównoważonych praktyk podróżniczych i pionierskich innowacyjnych rozwiązań w zakresie odpowiedzialnej turystyki.
Źródło: WTTC