Masz już dosyć niedomagającego samochodu, coraz częściej buntującego się na drodze? Zastanawiasz się, co zrobić z nieużytecznym gratem, który zabiera cenną przestrzeń w garażu lub na ulicy? Czas się z nimi pożegnać! STENA AutoZłom przy ul. Chełmżyńskiej 180 w Warszawie to nowoczesna stacja recyklingu pojazdów, która stawia na komfort i profesjonalną obsługę swoich klientów.
STENA AutoZłom to kolejna usługa Stena Recycling, skierowana do mieszkańców stolicy oraz okolic. W nowej stacji demontażu pojazdów przy ul. Chełmżyńskiej 180 w Warszawie można przekazać samochód, który nie nadaje się już do użytkowania. Natomiast w sąsiedniej STENA EkoStacji – za darmo pozbyć się wszelkiego rodzaju odpadów – w tym makulatury, tworzyw sztucznych, wielkogabarytowych, i elektrycznych. Za każdym razem Stena Recycling daje gwarancję, że niepotrzebne przedmioty i części zostaną należycie przetworzone oraz powtórnie wykorzystane.
„STENA AutoZłom to odpowiedź na narastający problem na drogach: z jednej strony od kilku lat wciąż przybywa samochodów, z drugiej zaś – pojazdy te są coraz starsze, np. w Polsce średni wiek auta wynosi 15 lat. Dlatego stale wzrasta zapotrzebowanie na ich rozbiórkę i utylizację, z zachowaniem najwyższych unijnych standardów. Jednocześnie zgodnie z przyjętą ustawą z 2005 roku, poziom recyklingu pojazdów w Polsce od 2015 r. powinien wynieść min. 85% ich masy. Dzięki skandynawskiemu doświadczeniu już teraz w STENA AutoZłom odzyskujemy z przekazanego pojazdu aż do 90% materiałów. Część z nich jest wykorzystywana do produkcji nowych samochodów” – komentuje Rajmund Gardziński, Dyrektor Oddziału Warszawa Wschód, Stena Recycling, gdzie znajduje się stacja demontażu.
W STENA AutoZłom każde auto przechodzi przez złożony proces demontażu. Karoseria podlega strzępieniu, pozostałe elementy, takie jak opony, szyby, części tapicerki, zostają przewożone do zakładów przetwarzania. Odzyskane surowce są ponownie wykorzystywane, np. sproszkowane szkło samochodowe to materiał stosowany w płytkach ceramicznych, zapewniający ich wyjątkową twardość, a gumy i uszczelki służą jako paliwo alternatywne w cementowniach. Tworzywa sztuczne po zmieleniu posłużą do produkcji nowych przedmiotów, np. słupków drogowych czy skrzynek narzędziowych. Posegregowane metale żelazne i nieżelazne trafiają do hut, by po przetopie znaleźć się w nowych pojazdach.
W Polsce co roku jest wyrejestrowywanych ok. 400 tys. pojazdów, z czego zaledwie połowa jest złomowana w legalnych punktach. W ramach szarej strefy, szacowanej na 500-800 tys. samochodów rocznie, pojazdy są wycofywane z użytku na podstawie fałszywych zaświadczeń ze stacji demontażu, a także nielegalnie rozbierane i sprzedawane w częściach, bez śladu w oficjalnej ewidencji. Przy średniej wadze ok. 1400 kg, właściwy recykling samych tylko wyrejestrowanych w Polsce samochodów pozwoliłby na odzyskanie aż 400 tys. ton stali i ponad 50 tys. ton tworzyw sztucznych, a także zaoszczędzenie 3 mln baryłek ropy. Czy wiesz, że z jednego starego auta można wyprodukować 22 400 resoraków? Tworzenie nowych produktów z odzyskanych surowców oznacza mniejsze zużycie zasobów naturalnych i energii, a także ogranicza emisję CO2 do atmosfery. Tylko dzięki prawidłowej utylizacji odpadów niebezpiecznych: paliw, płynów hamulcowych i chłodniczych, akumulatorów oraz katalizatorów możliwa jest ochrona gleby oraz wody przed skażeniem.
Więcej: http://stenaautozlom.pl/warszawa