Od ponad 13 lat Fundacja Dajemy Dzieciom Siłę za sprawą telefonu zaufania, dostępnym pod bezpłatnym numerem 116 111, udziela psychologicznego wsparcia dzieciom i młodzieży oraz razem ze służbami ratunkowymi podejmuje interwencje ratujące zdrowie lub życie najmłodszych. W ramach akcji „Pyszna kawa z mocą pomagania” sieć stacji paliw Circle K przekaże organizacji 10% zysku ze sprzedaży kawy z kartą programu EXTRA na poczet dalszej stabilnej przyszłości telefonu zaufania.
Sieć stacji paliw Circle K po raz kolejny przekaże darowiznę na wsparcie telefonu zaufania dla dzieci i młodzieży 116 111. Utrzymanie linii 116 111 stanowi jedno z kluczowych działań pomocowych Fundacji Dajemy Dzieciom Siłę, a jego dalsza realizacja wymaga stabilności finansowej w długofalowej perspektywie. W ramach akcji „Pyszna kawa z mocą pomagania” Circle K Polska przekaże 10% zysku ze sprzedaży kawy z kartą programu EXTRA w okresie 21.12.2022r. – 20.02.2023r.
– Działalność telefonu zaufania 116 111 jest nam szczególnie bliska. Już kolejny raz uruchamiamy akcję „Pyszna kawa z mocą pomagania”, aby wesprzeć Fundację Dajemy Dzieciom Siłę. Szczególnie w tym wymagającym czasie nie chcemy pozwolić na to, aby dzieci i młodzież w kryzysie nie otrzymały specjalistycznej pomocy. W ostatnich miesiącach doszły kolejne powody, które mogą negatywnie wpływać na ich dobrostan – trudna sytuacja gospodarcza czy strach i niepokój związany z wojną w Ukrainie. Nie zniknęły też problemy napotykane w życiu codziennym, w szkole czy w domu rodzinnym. W Circle K stawiamy sobie za cel, aby wspierać inicjatywy, które służą tym najbardziej potrzebującym. Bez zaangażowania biznesu takie akcje pomocowe jak telefon zaufania FDDS nie mogą sprawnie funkcjonować, dlatego podjęliśmy decyzję o przekazaniu części zysku ze sprzedaży kawy na stacjach Circle K – mówi Rafał Droździak, szef marketingu i komunikacji w Circle K Polska.
Fundacja Dajemy Dzieciom Siłę od ponad 30 lat chroni dzieci przed przemocą i wykorzystaniem seksualnym, zapewniając im oraz ich opiekunom wsparcie, profesjonalną pomoc psychologiczną i prawną. Jednym z działań Fundacji jest obsługa ogólnopolskiego, anonimowego, bezpłatnego telefonu zaufania dla dzieci i młodzieży do 18 r.ż., który działa 7 dni w tygodniu, 24 godziny na dobę i jest obsługiwany przez około 60 wykwalifikowanych konsultantów. To numer, pod który mogą się zgłosić w potrzebie najmłodsi i porozmawiać o doskwierających im problemach napotykanych w szkole czy w domu rodzinnym związanych z dojrzewaniem, uczuciami, dyskryminacją czy przemocą. Dzwoniąc na telefon zaufania, mogą znaleźć profesjonalne wsparcie z zachowaniem pełnej dyskrecji. Co ważne, po wybuchu wojny w Ukrainie Fundacja Dajemy Dzieciom Siłę uruchomiła również konsultacje w języku ukraińskim.
– Kryzys związany z agresją Rosji na Ukrainę oraz niepewna sytuacja ekonomiczna wielu polskich rodzin odbija się również na zdrowiu psychicznym dzieci i młodzieży. Zapewnienie odpowiedniego wsparcia psychologicznego poprzez telefon zaufania nie byłoby możliwe bez pomocy naszych partnerów. Utrzymanie linii 116 111 przy rosnącym zapotrzebowaniu i coraz wyższych kosztach jest wielkim wyzwaniem, z którym musimy się mierzyć. Na naszą pomoc czekają dzieci z całej Polski i czasem jest to dla nich jedyna forma kontaktu ze specjalistą i szansą na pomoc i wysłuchanie, dlatego musimy walczyć o to, aby telefon zaufania nie był głuchy, kiedy tego potrzebują – mówi Anna Gierczuk, koordynatorka Programu Pomocy Telefonicznej.
W ubiegłym roku Circle K przekazało Fundacji część zysku ze sprzedaży kaw na stacjach własnych. Dzięki temu wsparciu udało się ufundować ponad 1000 godzin pomocy psychologicznej dla dzieci i młodzieży w kryzysie.
***
O firmie Circle K Polska:
Firma Circle K Polska (przed 1 kwietnia 2016 r.: Statoil Fuel & Retail Polska) obecna jest na polskim rynku od 1992 r. i prowadzi sieć blisko 400 stacji paliw na terenie całej Polski. Sieć ta obejmuje flagowe stacje własne, stacje segmentu ekonomicznego oraz stacje franczyzowe. Od 2012 r. właścicielem spółki Circle K Polska jest kanadyjska firma Alimentation Couche-Tard Inc.(Couche-Tard). To światowy lider w obszarze convenience oraz mobilności. Działa w 24 krajach i terytoriach oraz posiada blisko 14 100 sklepów, z czego około 10 700 stanową stacje paliw. Portfolio firmy stanowią dobrze znane marki Couche-Tard oraz Circle K, tworząc jedną z największych niezależnych sieć sklepów typu convenience w Stanach Zjednoczonych. Koncern jest również liderem w branży sklepów typu convenience i stacji paliw w Kanadzie, Skandynawii, krajach bałtyckich, a także w Irlandii. W całej swojej sieci zatrudnia blisko 122 000 osób. Więcej informacji można znaleźć na stronie: http://corpo.couche-tard.com/en/
Informacje o Ciecle K Polska są też dostępne na profilu Facebook, Instagram, LinkedIn oraz oficjalnym kanale na Youtube.