Jak wynika z najnowszej edycji badania CSR w praktyce – barometr Francusko-Polskiej Izby Gospodarczej, walka ze zmianami klimatu to największe wyzwanie dla Polski i świata, a ponad połowa firm deklaruje działania w tym obszarze.
Na kolejnych miejscach w perspektywie wyzwań globalnych znalazła się walka z głodem (39 proc.) oraz zapewnienie dostępu do czystej wody i poprawa warunków sanitarnych (37 proc.).
Inaczej kształtują się wyzwania stojące przed Polską. Wśród obszarów wymagających pilnego działania w kraju, tuż po walce ze zmianami klimatu, przedsiębiorcy wskazują konieczność zapewnienia czystej i dostępnej energii (53 proc.), równość płci (45 proc.) oraz dobrą jakość edukacji (44 proc.).
Projekty z zakresu ESG realizowane są przede wszystkim ze względów wizerunkowych, ale coraz większe znaczenie mają oczekiwania klientów i inwestorów, a także nowe regulacje, jak choćby te związane z raportowaniem pozafinansowym. Dla 50% firm kluczowym motywatorem jest potrzeba zaangażowania społecznego i chęć wprowadzania prawdziwej zmiany.
Havas PR Warsaw, jako partner, wspierał tegoroczną edycję badania prowadzonego przez Francusko-Polską Izbę Gospodarczą. Celem badania było poznanie skali zaangażowania firm w działania z zakresu Społecznej Odpowiedzialności Biznesu.