Parlament Europejski przegłosował w środę, 8 czerwca 2022 r., by od 2035 r. w Unii Europejskiej produkowano tylko samochody elektryczne. Głosowanie „za” oznacza, że od tego terminu w salonach sprzedawane będą tylko auta elektryczne. Propozycja europosłów będzie teraz negocjowana z rządami 27 państw UE.
Światowy rynek pojazdów elektrycznych (EV) przeżywa boom. W 2021 r. ich sprzedaż wzrosła ponad dwukrotnie, a udział tego rodzaju pojazdów w rynku wyniósł około 8 proc. Ta pozytywna dynamika powinna się utrzymać, a na 2022 rok przewidywany jest wzrost na poziomie +50 proc.
Inwestycje w transport zelektryfikowany stanowiły ponad 36 proc. globalnych inwestycji w transformację energetyczną, przy czym w krajach takich jak Niemcy i Wielka Brytania ich udział przekroczył 50 proc. W przyszłości powinien pozostać kluczową siłą napędową transformacji energetycznej.
W wartościach bezwzględnych sprzedaż pojazdów elektrycznych w 2021 r. wyniosła na całym świecie 6,75 miliona sztuk. Najbardziej prężnym rynkiem były Chiny, na które przypadła prawie połowa globalnej sprzedaży – liczba ta odpowiada całkowitej sprzedaży na świecie w 2020 r.
W grudniu 2021 r. sprzedaż pojazdów nowej energii (NEV) w Chinach stanowiła 21 proc. całkowitej sprzedaży samochodów.