Uroczyste uhonorowanie nagrodami „Ambasador 2021” oraz wręczenie „Certyfikatów Jakości” Instytutu Biznesu nastąpiło podczas I Kongresu ESG Polska Moc Biznesu, pod honorowym patronatem Mateusza Morawieckiego – Prezesa Rady Ministrów Rzeczpospolitej Polskiej.
W 2021 roku Instytut Biznesu podjął decyzję, ze względu na liczne postulaty przedsiębiorców, o wystawianiu Certyfikatów Jakości. Celem jest wyróżnianie produktów i usług, o sprawdzonej, wysokiej jakości, ciekawych rozwiązań, w różnych branżach i dziedzinach gospodarki, a także podkreślenie ich zalet i wyjątkowości.
Obecnie wydaje się, że znakomita większość ofert charakteryzuje się porównywalną jakością i że ple rywalizacji przeniosło się na obszary cenowe lub bardziej wyrafinowane, takie jak np. marketing narracyjny itp. Okazuje się jednak, że jakość ma swoją cenę, a chęć jej obniżania w walce konkurencyjnej sprawia, że oferty tyko pozornie są tej samej jakości.
Różnice w jakości odkrywają klienci, po podjęciu decyzji zakupowej, dotyczą one innego składu produkty, czasu jego żywotności, norm wytrzymałościowych. To sprawia, w praktyce, że produkty naprawdę wysokiej jakości, spełniające właściwe kryteria, wymagające większych nakładów, przegrywają w walce cenowej. Klienci, aby rozpoznawać uzasadnione wyższe ceny potrzebują niezależnej i obiektywnej Informacji. Taką wiadomość dla nich może przekazać Certyfikat Jakości Instytutu Biznesu.
Podczas uroczystości „Ambasador”, Certyfikaty Jakości Instytut Biznesu otrzymali Eurograf Bis, Firma Windykacyjna-Detektywistyczna Bartłomiej Kucharski, Agencja kreatywna i drukarnia Wedia-Ann i Diaverum Polska.
„Certyfikaty jakości” to ważne wyróżnienia.” – Przekonuje Juliusz Bolek – Przewodniczący Rady Dyrektorów Instytutu Biznesu. – „Zła jakość produktów sprawia, że szybciej się zużywają, a to oznacza, że klient musi dokonać kolejnego zakupu. To ewidentna strata nie tylko pieniędzy klienta, ale również jego czasu na poszukiwanie nowego towaru, t marnotrawstwo surowca, energii potrzebnej do wytworzenia towaru raz kosztów związanych z jego utylizacją.” – Przekonuje Juliusz Bolek – Przewodniczący Rady Dyrektorów Instytutu Biznesu. – W przypadku usług „Certyfikat Jakości” spełnia jeszcze ważniejsza rolę, bo przeważnie takie świadczenie trudno jest reklamować, a powtórzenie często wręcz niemożliwe, chociażby ze względu na przesunięcie czasowe, a zatem w przypadku usług jakość jest znacznie ważniejsza nawet od ceny.” – Komentuje Juliusz Bolek – Przewodniczący Rady Dyrektorów Instytutu Biznesu.
Nagrody „Ambasador” przyznawane są przez Instytut Biznesu od 2018 roku. W ten sposób organizacja zwraca uwagę na różne aspekty gospodarki i na podmioty, które mają znaczenie dla rozwoju rynku, branż, przedsiębiorstw. Doceniana jest przede wszystkim przedsiębiorczość, kształcenie, innowacje i prace naukowców. Do tej pory przyznane zostały już nagrody w kategoriach: gospodarka, innowacyjność, zdrowie, rynek kapitałowy, turystyka, promocja przedsiębiorczości, społeczna odpowiedzialność biznesu.
W 2021 roku w ten sposób Instytut Biznesu nagrodził tytułem „Ambasador Społecznej Odpowiedzialności Biznesu” portal internetowy raportCSR.PL; tytułem „Ambasador Turystyki” – Polski Holding Hotelowy, tytułem „Ambasador Biznesu” – H&M Hennes Mauritz Logistics, a tytułem „Ambasador Promocji Przedsiębiorczości” – Prezydenta Miasta Torunia – Michała Zaleskiego.
„Nagradzamy tych, którzy odnieśli sukces, wyróżnieni to wiedzą, więc jest to dla nich, w zasadzie tylko potwierdzenie i dowód uznania.” – Wyjaśnia Juliusz Bolek – Przewodniczący Rady Dyrektorów Instytutu Biznesu. – „Nagrody są ważniejsze innych uczestników branży i rynku. Wskazują im liderów i działania godne naśladowania. Tak naprawdę to w właśnie o to chodzi w przyznawaniu nagród „Ambasador”. – Wyjaśnia Juliusz Bolek – Przewodniczący Rady Dyrektorów Instytutu Biznesu.
Instytut Biznesu to organizacja założona w 2012 roku przez przedsiębiorców dla przedsiębiorców. Na jej czele stoi Rada Dyrektorów, wspierana przez Radę Naukową. Celem jest wspieranie i pomoc podmiotom gospodarczym. Instytut Biznesu zajmuje się doradztwem, przeprowadza procesy zwiększające wydajność i restrukturyzacje. Pomaga w fuzjach i przejęciach oraz w poszukiwaniu kapitału. Przygotowuje raporty, analizy i badania. Organizuje konferencje, debaty i specjalistyczne szkolenia.
Źródło: Agencja Informacyjna