Primark z nową strategią dotyczącą zrównoważonego rozwoju w modzie

Primark przyjął strategię zrównoważonego rozwoju, mającą na celu redukcję ilości odpadów odzieżowych, zmniejszenie o połowę emisji dwutlenku węgla w łańcuchu wartości firmy i poprawę warunków życia ludzi, którzy wytwarzają produkty marki. 

Nowa strategia zobowiązuje międzynarodowego detalistę odzieżowego do zmiany sposobu, w jaki produkowane są ubrania marki, jednak nie zmieniając przy tym ich przystępnych cen i tym samym umożliwiając wszystkim dokonywanie bardziej zrównoważonych wyborów podczas zakupów.

W ramach nowych zobowiązań, firma zapewni, że do 2030 r. wszystkie jej ubrania będą wykonywane z materiałów pochodzących z recyklingu lub pozyskiwanych w bardziej zrównoważony sposób – obecnie odpowiadają one za 25 proc. całej odzieży sprzedawanej przez markę. Kolejnym dużym krokiem w tym kierunku będzie zmiana wszystkich męskich, damskich oraz dziecięcych t-shirtów o najniższej cenie, na takie, które wykonywane będą z bawełny pozyskiwanej w sposób zrównoważony już w następnym roku.

Primark dokona zmian we własnym procesie projektowania, by zapewnić że ubrania marki mogą być poddane recyklingowi po zakończeniu ich użytkowania, czego efektem będzie mniejsza ilość odpadów odzieżowych. Firma zobowiązuje się także do poprawy wytrzymałości swoich ubrań, w tym do pracy nad określeniem nowych wytycznych branżowych w zakresie trwałości wraz z WRAP, brytyjską organizacją charytatywną zaangażowaną w przyspieszenie przejścia przemysłu modowego w kierunku cyrkularności, aby klienci mogli dłużej nosić ubrania i cieszyć się nimi.

Komentując globalną prezentację strategii Paul Marchant, CEO w Primark, powiedział: “To nowy i ekscytujący etap w historii Primark. Naszą ambicją jest, by oferować klientom przystępne ceny, z których nas znają i za które nas kochają, a równocześnie  proponując im produkty wykonane w sposób bardziej przyjazny dla naszej planety i ludzi, którzy je tworzą. Wiemy, że tego właśnie chcą i oczekują od nas nasi klienci oraz współpracownicy.

To jednak nie jest początek naszej podróży. Pracowaliśmy, by stać się bardziej zrównoważonym i etycznym biznesem przez ponad 10 lat. Jedna czwarta wszystkich sprzedawanych przez nas ubrań pochodzi już z asortymentu dostępnego pod marką Primark Cares – gamy produktów wykonanych z materiałów pochodzących z recyklingu lub pozyskanych w sposób bardziej zrównoważony. Nasze nowe zobowiązania oznaczają znaczne przyspieszenie tempa i zwiększenia skali zmian, co wymaga od nas innego sposobu myślenia o tym, jak prowadzimy działalność. Począwszy od tego, jak projektujemy i produkujemy nasze ubrania, aż po sposób, w jaki sprzedajemy je w sklepach.

Nie znamy wszystkich odpowiedzi i wiemy, że nie możemy zrobić tego sami. Jesteśmy jednak zdeterminowani do podjęcia współpracy z branżą, by dokonywać realnych zmian na dużą skalę”.

Więcej: www.primark.com/howchangelooks