Już kolejny raz klienci i pracownicy sklepów Tesco wspólnie zdali egzamin z pomagania! Aż 15 295 kg produktów o długiej przydatności, przy wsparciu zespołów Banków Żywności i Caritas, trafi do najbardziej potrzebujących. A to wszystko w ramach trwającej całe wakacje „Letniej Zbiórki Żywności” organizowanej przez Fundację Tesco.
Skutki pandemii odczuwane są przez wszystkich – dlatego obecnie każde, nawet najmniejsze gesty pomocy są szczególnie ważne. Na początku lipca Tesco, wraz z Fundacją Tesco, uruchomiło „Letnią Zbiórkę Żywności”. Przez dwa wakacyjne miesiące we wszystkich sklepach można było przekazywać produkty dla najbardziej potrzebujących. Dzięki wsparciu klientów, Tesco zebrało łącznie 15 295 kg produktów, czyli równowartość 36 331 posiłków. Mąka, ryż, makaron, cukier, olej, dżemy, konserwy, zupy błyskawiczne, herbata, kawa – wszystkie artykuły zebrane w czasie zbiórki trafią do Banków Żywności i Caritas Polska, a następnie zostaną rozdysponowane wśród osób potrzebujących.
Pojawienie się koronawirusa spowodowało, że nasza pomoc w tym trudnym czasie stała się kluczowa dla wielu rodzin, których sytuacja materialna uległa nagle znacznemu pogorszeniu. Wsparcie ze strony Tesco i organizacja Letniej Zbiórki Żywności to ratunek dla wszystkich potrzebujących, dlatego jesteśmy niezwykle wdzięczni za okazanie solidarności i wsparcie. – mówi Dorota Jezierska, Wiceprezeska Federacji Polskich Banków Żywności.
Tesco od lat wspiera osoby w potrzebie. Firma przekazuje nadwyżki ze swoich sklepów organizacjom charytatywnym, wspierając lokalne społeczności i walcząc z marnowaniem żywności, a w kwietniu bieżącego roku przekazała dodatkową darowiznę 20 ton produktów na pomoc osobom dotkniętym skutkami pandemii. Od 2017 roku, również jako pierwsza sieć handlowa w Polsce, Tesco publikuje dokładne wyniki dotyczące redukcji ilości marnowanej żywności. W roku budżetowym 2019/20 sklepy Tesco przekazały łącznie ponad 3 tysiące ton żywności: 2 992 ton dla organizacji pomagającym ludziom w potrzebie, a 54 tony trafiły na pokarm dla zwierząt. Raport dotyczący marnowania żywności jest ważną częścią publikowanego co roku raportu „Strategii Pomocnych Gestów”, który podsumowuje działania społeczne firmy. Strategia od 2017 roku wyznacza kierunek, w jakim firma chce podążać w obliczu ważnych dla wszystkich wyzwań.
Wspieranie lokalnych społeczności, w których funkcjonują nasze sklepy, jest nieodłączną częścią działań naszej firmy. Nasi partnerzy – Banki Żywności i Caritas, wiedzieli, że mogą na nas liczyć. Na nas i na naszych klientów – to, jak wielu z nich zaangażowało się w Letnią Zbiórkę Żywności, jest dla nas powodem do ogromnej radości i wielkiej dumy. Cieszymy się, że nasza propozycja pomocy spotkała się z tak pozytywnym odzewem. Dziękujemy za wsparcie – mówi Daria Kulińska, Dyrektorka Komunikacji Tesco Polska.
Źródło: Tesco