TOward TOmorrow to Instagramowa adaptacja międzynarodowego projektu Toward2030, What are you doing? Konkurs z główną nagrodą w wysokości 10 000 Euro, ma na celu zaangażowanie światowych artystów w dyskusję na temat roli sztuki w realizacji światowych celów zrównoważonego rozwoju.
Dyrektor kreatywna projektu – Charlotte Pyatt, zaprosiła do współpracy 17 globalnych organizacji pozarządowych, wykorzystujących sztukę jako środek budujący wsparcie i świadomość istotnych kwestii, broniąc jednocześnie potęgi kultury.
Spośród ponad 400 uczestników konkursu, wybrano tegorocznego zwycięzcę – PRICKLY SAUCE, brytyjskiego artystę, którego praca wyraża Cel Zrównoważonego Rozwoju nr 16 – Promować pokojowe i inkluzywne społeczeństwa, zapewnić wszystkim ludziom dostęp do wymiaru sprawiedliwości oraz budować na wszystkich szczeblach skuteczne i odpowiedzialne instytucje, sprzyjające włączeniu społecznemu.
“Związane ręce sprawiedliwości mocno chwytają palce symbolu pokoju, wiążąc oba jako silne instytucje.” – wyjaśnia nagrodzony artysta Rob Thomas (Prickely Sauce) – “Przeciągany na boki łańcuch wzmacnia tę siłę. To mocny obraz, który wizualnie reprezentuje ich związek i fakt, że ostatecznie dotyczą one ludzi i ich życia.”
“Jesteśmy dziś pełni entuzjazmu w związku z ogłoszeniem zwycięzcy tej innowacyjnej edycji “Toward 2030” – skomentowała dyrektor zarządu firmy, Francesca Lavazza – “Toward 2030 jest wielokrotnie nagradzanym projektem kulturalnym stworzonym przez Dział Zrównoważonego Rozwoju Lavazzy i realizowanym w latach 2018/19 z Miastem Turyn. Covid-19 zmusił nas do przemyślenia planów na rok 2020, aby zastanowić się, jak kontynuujemy naszą misję w tym trudnym czasie. W ten sposób powstał konkurs TOward TOmorrow! Inicjatywa ta oferowała wsparcie ekonomiczne artystom i podkreślała wysiłki organizacji pozarządowych na całym świecie oraz pozwoliła nam utrzymać naszą podstawową misję wykorzystywania sztuki do informowania o globalnych celach zrównoważonego rozwoju w sposób angażujący i wpływowy” – dodała Francesca Lavazza.
Konkurs był ciekawym sposobem na podkreślenie globalnych problemów, które zostały zaostrzone przez pandemię. Składa się on z dwóch sekcji: dla osób powyżej i poniżej 18 lat. W obu kategoriach przyznawane były nagrody pieniężne (10.000 € w pierwszej i 1000 € w drugiej kategorii). Każdy etap został skonstruowany tak, aby zainicjować pozytywną i merytoryczną dyskusję mającą wpływ na to, jak sztuka angażuje się w światowe problemy. Jest to zgodne z ostatnią kampanią marki Lavazza – The New Humanity, opierającą się na słynnym manifeście Charliego Chaplina z filmu „The Great Dictator”.
Źródło: Lavazza