Najemcy Blue City pomagają trzeciemu sektorowi

fot. materiały prasowe

Nie tylko centra handlowe, ale też ich najemcy angażują się w działania charytatywne i organizują rozmaite akcje społeczne. W Blue City aktywność CSR najemców skierowana jest przede wszystkim do dzieci i młodzieży.

Sala zabaw Inca Play bawi i uczy dzieci w Blue City już od 15 lat. To miejsce, gdzie rodzice i dzieci mogą bawić się razem. Jednak działalność rozrywkowa to nie wszystko, co wyróżnia Inca Play. Inca Play stara się być blisko potrzebujących i od lat wspiera wiele przedsięwzięć i akcji charytatywnych.

– Zapraszamy do nas dzieci z domów dziecka i z Fundacji Klub Myszka Norka, wspieramy WOŚP oraz osoby prywatne na przykład opłacając turnusy rehabilitacyjne dla dzieci – wylicza Agnieszka Wojciechowska, dyrektor Inca Play.

Najnowszą inicjatywą Inca Play jest program „Kupując – pomagasz”, w którym 1% ze sprzedaży biletów nielimitowanych (nielimitowany czas zabawy i możliwość wychodzenia

i wracania do Sali w ciągu dnia jego zakupu) będzie przekazywany wybranej fundacji, stowarzyszeniu lub osobie prywatnej.

– W ten sposób w ideę pomagania chcemy zaangażować również rodziców i dzieci, którzy kupując bilet, automatycznie stają się darczyńcami. Pomagać warto zawsze i wszędzie – dodaje Agnieszka Wojciechowska.

Od 5 lat Blue City razem ze sklepem ATA Świat modeli i zabawek organizuje dla dzieci, które spędzają wakacje w mieście, bezpłatną naukę jazdy zdalnie sterowanymi modelami samochodów. W tym roku w akcji „Rajdowe Lato w Mieście” brało udział około 3 tys. młodych uczestników.

– To okazja do nabycia nowych umiejętności i poznania technicznych możliwości modeli samochodów, ale również poczucia ducha sportowej, zdrowej rywalizacji – mówi Niko Triandafilidis z ATA.

W „Rajdowe Lato w Mieście” chętnie angażują się także inni najemcy centrum – Team Exit, czyli Pokoje Zagadek, Pizza Hut, Wedel, RedBerry i centrum rozrywki TEPfactor, którzy podczas wielkiego finału imprezy przygotowują dodatkowe atrakcje, poczęstunek lub finansują nagrody dla zwycięzców zawodów.

Pomaga również kino Helios, przekazując darmowe bilety dla podopiecznych różnych organizacji, jak np. Fundacji “Dobrych Inicjatyw” czy Fundacji La Strada. Swoje programy społeczne mają również inni najemcy Blue City jak np. IKEA, EMPIK czy KappAhl.

Obecne w Blue City marki włączają się do finału Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy, który od kilku lat organizowany jest w centrum.

Sala zabaw Inca Play, TEPfactor, Team Exit Pokoje Zagadek, Time Machine – Mini golf zapraszają do siebie dzieci z Młodzieżowego Domu Kultury (MDK) „Ochota”. Dzięki temu podopieczni tej placówki nieodpłatnie korzystają z wielu oferowanych przez centrum atrakcji. Natomiast Blue City od 2013 roku finansuje wydawany przez MDK redagowany przez młodzież i dla młodzieży miesięcznik „Korniszon”.

Blue City i jego najemcy swoje działania CSR kierują przede wszystkim do dzieci, co wpisuje się w filozofię centrum jako rodzinnego miejsca spędzania wolnego czasu.