Wizerunek żubra zniknie z puszek i butelek piwa, ustępując miejsca wilkowi, rysiowi i sóweczce. Celem akcji jest ochrona zagrożonych gatunków zwierząt i ich siedlisk.
Celem kampanii WWF Polska i marki Żubr jest uświadomienie Polkom i Polakom, że polskie lasy zamieszkują gatunki zwierząt wciąż potrzebujące naszej ochrony, a ich siedliska z Puszczą Białowieską i Puszczą Karpacką na czele, to obszary niezwykle cenne przyrodniczo.
Te unikalne na skalę światową tereny, zamieszkałe przez wyjątkowe zwierzęta, są niestety poważnie zagrożone nieprzemyślaną ludzką ingerencją. Dlatego WWF Polska i Żubr podejmują wspólne działania na rzecz ochrony zamieszkujących je gatunków i ich siedlisk.
– To od nas, ludzi, zależy, czy będziemy żyć w świecie, w którym będzie także miejsce dla przyrody i jej mieszkańców, czy jedynym „drapieżnikiem” zostaniemy my – mówi prezes fundacji Mirosław Proppé. – Wilk to gatunek, który był na skraju wyginięcia, rysiowi nizinnemu nadal to grozi, a dom sóweczki ginie na naszych oczach. Cieszymy się, że marka Żubr razem z nami zawalczy o przetrwanie tych gatunków – dodaje.
Żubr przekaże WWF Polska 1 000 000 złotych na wsparcie programów ochronnych wilka, rysia i sóweczki oraz na działania na rzecz ochrony najcenniejszych przyrodniczo lasów w Polsce. Będziemy też razem budować świadomość Polek i Polaków na temat konieczności ochrony tych gatunków i ich siedlisk.
WWF współpracuje z marką Żubr i innymi firmami, ponieważ jesteśmy przekonani, że bez wspólnego działania nie uda nam się zbudować przyszłości, w której ludzie będą żyli w harmonii z przyrodą. Firmy mają ogromny wpływ na to, co się dzieje ze środowiskiem naturalnym. Promując proekologiczne postawy wśród swoich klientów, przekazując środki na nasze działania mogą walnie przyczynić się do ochrony najcenniejszych przyrodniczo terenów w Polsce i na świecie.