Maharadża z magicznym szafirem, groźny tygrys, a między nimi chłopiec z indyjskiej wioski – to tylko niektóre postaci z fascynującej książki „Mały Saj i wielka przygoda”, której autorami są zwycięzcy konkursu Piórko 2018. Nagroda Biedronki za książkę dla dzieci. Opowieść o małym Saju można kupić we wszystkich sklepach Biedronka już od 26 listopada br.
„Mały Saj i wielka przygoda” trafiła do sklepów sieci w nakładzie kilkudziesięciu tysięcy egzemplarzy, a kosztuje 9,99 zł.
– Jesteśmy dumni, że konkurs Piórko zbudował swoją tradycję i regularnie przyciąga bardzo zdolnych debiutantów. Już po raz czwarty udało nam się wyłowić dwa wyjątkowe talenty literackie i graficzne. „Mały Saj…” to opowieść tak wciągająca, że z sympatycznym chłopcem z indyjskiej wsi z pewnością zidentyfikują się także mali polscy czytelnicy. To zasługa wyobraźni autorki, ale i towarzyszących historii wysmakowanych ilustracji – mówi Anetta Jaworska-Rutkowska, kierownik ds. społecznej odpowiedzialności biznesu w Jeronimo Martins Polska S.A.
„Chcę wam opowiedzieć o chłopcu takim jak wy. Ten chłopiec nazywał się Saj Bawen, ale domownicy nazywali go Saj”… Tak zaczyna się historia o małym chłopcu z leżącej na skraju lasu indyjskiej wioski. Wkrótce potem chłopiec odkryje, że tajemnic w jego otoczeniu jest bardzo dużo: jedną, tę największą, skrywa obraz w jego domu.
W trakcie lektury wraz z Sajem uczymy się, że otaczająca nas rzeczywistość zawsze kryje w sobie odrobinę magii. Trzeba jedynie chcieć ją dostrzec.
Autorką opowieści jest Magdalena Wiśniewska, która na co dzień uczy obcokrajowców języka polskiego i pracuje w postprodukcji filmowej, a po godzinach zajmuje się pisaniem. Do pierwszego etapu, w którym zwyciężyła, zgłoszono 3,3 tys. tekstów. Historię o małym Saju zilustrował Marcin Macięga, krakowski grafik, muzyk amator i wielbiciel starych gier komputerowych. Jego prace zostały wybrane przez jury spośród 600 zgłoszonych. Laureaci konkursu Biedronki Piórko 2018 za wygraną otrzymali po 100 tys. zł – to jedne z najwyższych wygranych w konkursach wydawniczych.
Piórko daje szansę debiutantom i promuje czytelnictwo
Biedronka organizuje Piórko od 2015 roku. Konkurs jest szansą dla debiutantów na rozwój ich talentu poprzez wydanie książki i jej dystrybucję w największej sieci handlowej w Polsce, a dodatkowo na zdobycie znaczącej nagrody finansowej. Do tegorocznej edycji Piórka zgłosiło się ok. 4 tys. debiutujących pisarzy i ilustratorów. W większości były to osoby w wieku 18-34 lat, mieszkające najczęściej w województwach: mazowieckim, małopolskim i śląskim. Swoje prace – zarówno tekstowe, jak i graficzne – chętniej przesyłały kobiety. W pierwszym etapie Piórka 2018 pisarki stanowiły 73 proc. uczestników, a malarki lub graficzki: aż 84 proc.
Kluczowym zadaniem konkursu Piórko 2018 jest promowanie czytelnictwa wśród najmłodszych. Od 2015 r. ukazały się trzy książki laureatów Piórka: „Szary Domek” Katarzyny Szestak i Natalii Jabłońskiej, „Córka bajarza” Moniki Radzikowskiej i Moniki Białej oraz „Nieustraszony Strach na Wróble” Grzegorza Majchrowskiego i Marii Giemzy. Łącznie sprzedano już 130 tys. egzemplarzy wszystkich zwycięskich tytułów. Patronat honorowy nad konkursem od samego jego początku sprawuje Rzecznik Praw Dziecka.