Innowacyjny system SENS umożliwia klientom Carrefour łatwiejsze komponowanie zdrowej, zbilansowanej diety. SENS to oznaczenia składające się z czytelnych grafik, które umieszczone są z przodu opakowania i informują konsumentów o zalecanej częstotliwości spożycia opracowanej na podstawie wartości odżywczej produktu. Jest to system pozytywny, który nie wyklucza żadnego produktu.
SENS dzieli artykuły spożywcze na cztery kategorie: takie, które można spożywać bardzo często, często, umiarkowanie oraz sporadycznie lub w małych ilościach. Należy pamiętać, że system SENS jest uzupełnieniem obowiązujących informacji żywieniowych, a klienci powinni zawsze czytać etykietę danego produktu.
– Uproszczony System Znakowania Wartością Odżywczą (SENS) stanowi innowację w branży spożywczej, a Polska jest pierwszym krajem Grupy, w którym go zastosowano. Sieć stale prowadzi prace nad wdrożeniem systemu na coraz większej liczbie produktów. Klienci sklepów Carrefour już w styczniu znajdą na półkach blisko 30 produktów z oznakowaniem SENS. Ponadto, jesteśmy w trakcie pracy nad kolejnymi kilkudziesięcioma artykułami, które powinny być w sprzedaży w pierwszym półroczu 2018 roku – powiedziała Barbara Kowalska, Dyrektor ds. Jakości i Zrównoważonego Rozwoju Carrefour Polska. – Carrefour rozpoczyna także działania edukacyjne skierowane dla klientów. W trzecim tygodniu stycznia pojawią się informacje o systemie SENS w katalogu Carrefour oraz dostępne będą także plakaty edukacyjne i specjalne plansze na ekranach w sklepach naszej sieci. Niezależnie od tych działań, na stronie internetowej klienci będą mogli skorzystać z ciekawych materiałów edukacyjnych, a za pomocą mediów społecznościowych Carrefour będziemy systematycznie informować o nowych produktach z oznaczeniem SENS. W przyszłości, informacje o systemie pojawią się także w popularnej aplikacji Mój Carrefour, którą pobrano już ponad milion razy – dodała Barbara Kowalska.
Produkty z oznakowaniem SENS dostępne są we wszystkich sklepach sieci Carrefour w Polsce od jesieni 2017 roku. Specjalne grafiki umieszczane są na artykułach spożywczych z logo Carrefour, „Jakość z Natury Carrefour” oraz na opakowaniach marek na wyłączność. Uproszczony System Znakowania Wartością Odżywczą jest ważnym aspektem polityki biznesu odpowiedzialnego społecznie Grupy Carrefour, która kładzie duży nacisk na promocję zdrowego stylu życia i prawidłowego odżywiania. Od 2014 roku sieć realizuje te założenia poprzez kampanię „Z miłości do Zdrowia”.