Mondelēz International wyróżnia się na tle innych firm spożywczych podejściem do społecznej odpowiedzialności biznesu. Firma ma bardzo konkretne, liczbowe zobowiązania i rok do roku rzetelnie raportuje swoje osiągnięcia przyczyniające się do ochrony środowiska naturalnego i zapobiegania zmianom klimatycznym.
Najnowsze osiągnięcia firmy na tym polu zostały zaprezentowane w raporcie społecznej odpowiedzialności biznesu „Impact for Growth Progress Report”, w tym m.in.:
-39% produktów z globalnego portfolio (np. ciastka belVita, Lubisie czy też Oreo) oferowanych jest w indywidualnie pakowanych porcjach, co umożliwia konsumentom racjonalne spożywanie przekąsek. Jest to wynik, który przekracza założony cel 25%.
-100% produktów znakowanych jest informacją o kaloriach na froncie opakowania, co umożliwia konsumentom dokonywanie racjonalnych wyborów żywieniowych.
– W ostatnim roku m.in. o 25% zwiększono ilość pełnych ziaren w ciastkach, zmniejszonoy także ilość tłuszczów nasyconych o 6% a sód o 5%.
– O 7% ograniczono emisję CO2 i o 18% zmniejszono zużycie wody redukując w ten sposób szkodliwy wpływ produkcji przemysłowej na środowisko.
-Mondelēz International wyeliminował ponad 46 tysięcy ton zbędnych opakowań wypełniając tym samym 2/3 swoich założeń do 2020 roku.
-92 000 farmerów z 861 obszarów zostało do tej pory objętych programem Cocoa Life, wspierającym lokalne społeczności w odpowiedzialnym i nie zagrażającym środowisku pozyskiwaniu ziarna kakaowca.
-Staramy się, żeby wszystkie globalne założenia były bliskie naszym pracownikom oraz miały odzwierciedlenie na poziomie lokalnym. A jak konkretnie przejawia się społeczna odpowiedzialność biznesu naszej firmy w Polsce? We wszystkich 9 lokalizacjach w naszym kraju co roku mamy aktywności wspierające zobowiązania międzynarodowe. W poprzednich latach sam wielokrotnie miałem okazję brać udział w tych inicjatywach, jak również obserwować koleżanki i kolegów, który z wielką pasją i sercem angażowali się w lokalne akcje. Tylko w 2016 roku spędzili oni ponad 1100 godzin pomagając potrzebującym w ramach 15 projektów. Nasi pracownicy brali udział w biegach charytatywnych, podejmowali działania na rzecz ochrony środowiska oraz organizowali zawody sportowe i warsztaty zdrowego żywienia dla społeczności lokalnych. – podkreślił Janusza Idczak, prezes Mondelēz International w Polsce.