– W Twoich ostatnich wpisach na blogu jest zdecydowanie za mało optymizmu – zauważył ostatnio jeden z moich przyjaciół. Nic podobnego! Optymizm nie oznacza upiększania rzeczywistości, tylko wiarę, że nawet z najtrudniejszej sytuacji można znaleźć dobre wyjście. Ale dobrze, dzisiaj będzie bardzo optymistycznie. Czy wiedzą Państwo, że w świetle ostatnich badań Polacy są coraz bardziej świadomymi konsumentami? A to w oczywisty sposób stanowi dobrą wiadomość dla polskich firm – informuje Krzysztof Przybył, prezes Fundacji Polskiego Godła Promocyjnego „Teraz Polska”.
Firma Henkel opublikowała badania Shopper Study. Wynika z nich, że dla ponad 80 proc. Polaków to jakość produktu jest czynnikiem najczęściej branym pod uwagę przy podejmowaniu decyzji zakupowych. Aż 70 proc. rodaków jest w stanie zapłacić więcej za produkt lepszej jakości.
W mojej ocenie na takie wyniki wpływ ma zarówno rosnąca stopa życiowa Polaków, zmiany na rynku, jak również konsumencka świadomość. W Polsce bezrobocie spada, rosną zaś dochody rodzin. To z kolei oznacza, że coraz mniej osób musi decydować, czy kupić więcej i taniej czy drożej i mniej. Z drugiej strony, do obniżki cen części produktów w tym segmencie przyczyniły się nie tylko rozwój sieci handlowych i silna konkurencja. Sieci zaczęły kłaść większy nacisk na jakość i polskie pochodzenie oferowanych artykułów. Pokazały, że można połączyć ogień z wodą, czyli kupować produkty w atrakcyjnej cenie, dobrej jakości i produkowane przez polskie firmy.
Polacy stali się nie tylko świadomymi konsumentami, ale i zakupowymi patriotami. Wiedzą, że wybierając rodzimy produkt, wybierają jakość, a zarazem wspierają polską gospodarkę. Wiem, wiem… Pisałem o tym mnóstwo razy, ale powtórzę po raz kolejny: nie wybieramy między towarem polskim a towarem dobrym, tylko wybieramy towar polski, bo jest wysokiej jakości. A za tę polską jakość Polacy są nawet w stanie zapłacić więcej.
Godło „Teraz Polska” od początku swojego istnienia miało pokazywać tę łączność między polskością produktów i usług, a ich wysoką jakością. Według badań Ośrodka Badania Opinii Publicznej i Rynku MARECO Polska dla ponad 70% konsumentów nasze Godło stanowi symbol najwyższej jakości produktów i usług. Ponad 80% respondentów stwierdziło, że decyduje się na zakup produktów oznaczonych Godłem „Teraz Polska”. Można stwierdzić bez cienia przesady, że to dobra robota naszych laureatów, nagrodzonych we wszystkich dotychczasowych edycjach. Oni najlepiej dowodzą, że biało-czerwone logo gwarantuje wysoką jakość.
Lista laureatów jest bardzo długa. Znajduje się na niej ponad 600 przedsiębiorców. Wkrótce poszerzy się o kolejne wyróżnione produkty i usługi. Przyjmowanie zgłoszeń do kolejnej, XXVII edycji Konkursu „Teraz Polska” trwa do 23 stycznia 2017 roku. Naprawdę warto spróbować swoich sił w konkursie, który gwarantuje bezstronną, ekspercką ocenę zgłoszeń, jest w pełni transparentny i cieszy się zasłużoną renomą. I daje skuteczne narzędzie promocji w postaci Godła „Teraz Polska”.
Zachęcam, by spróbować swoich sił. A przynajmniej zajrzeć na stronę Fundacji „Teraz Polska”, gdzie znajdą Państwo wszelkie informacje na temat konkursu. Proszę pytać, pisać, dzwonić – odpowiemy na każde pytanie!
Źródło: http://krzysztofprzybyl.natemat.pl/195547,teraz-polska-prestiz-i-jakosc