Priceless Planet Coalition posadzi 100 mln drzew

Firma Mastercard poinformowała o utworzeniu Priceless Planet Coalition ― platformy, która łączy działania przedsiębiorstw na rzecz ochrony środowiska oraz wspiera inwestycje na ten cel. W ramach tej platformy partnerzy zobowiązali się do posadzenia 100 milionów drzew w ciągu pięciu lat.

Wśród partnerów-założycieli znalazły się takie firmy, jak Citibank, Santander UK, IHS Markit, bunq, Saks Fifth Avenue, L.L. Bean, New York Metropolitan Transport Authority, Transport for London i American Airlines.

„Niekorzystne skutki zmian klimatycznych odczujemy wszyscy, niezależnie od tego, kim jesteśmy i co robimy. Najbardziej jednak odczują je ci, którzy są najsłabsi pod względem społecznym i ekonomicznym. Nie możemy już zaprzeczyć naszemu wpływowi na środowisko. Jak walczyć o lepszą przyszłość? Najwyższy czas zmienić kurs. Zarówno firmy, jak i ich klienci powinni podążać w tym samym kierunku i realizować wspólny cel. Tylko wtedy możemy dokonać prawdziwych zmian” ― powiedział Ajay Banga, prezes i dyrektor generalny firmy Mastercard.

„Czujemy się zobowiązani do działania na rzecz niezbędnych zmian. Dysponujemy siecią o ogromnym zasięgu. Mamy również bardzo rozległą sieć partnerów. W ramach platformy Priceless Planet Coalition możemy zaangażować te sieci w działania mające pozytywny wpływ na środowisko” ― dodał Banga.

Partnerzy w ramach własnych misji od dawna podejmują wysiłki na rzecz zrównoważonego rozwoju. Celem nowej inicjatywy jest osiągnięcie efektu sieciowego. Dzięki współpracy całość zyskuje większą wartość niż suma jej części, na czym może skorzystać cały ekosystem.

Zaangażowanie konsumentów i przedsiębiorstw

Przedsiębiorstwa uczestniczące w Priceless Planet Coalition będą nadal wdrażać własne strategie na rzecz zrównoważonego rozwoju, a równocześnie realizować wspólne kampanie. W ramach jednej z pierwszych takich inicjatyw klienci przyczynią się do sadzenia drzew za każdym razem, gdy skorzystają z transportu publicznego. Obejmie ona miasta partnerskie na całym świecie, takie jak Londyn, Nowy Jork, Sztokholm, Helsinki, Ankara i Barcelona.

Równocześnie właściciele kart korporacyjnych Mastercard będą mogli dołączyć do organizowanych przez Priceless Planet Coalition akcji zalesiania na całym świecie, wszędzie tam, gdzie ich pracownicy używają kart podczas podróży lub w celu zakupu towarów i usług. Uzupełnia to strategie zrównoważonego rozwoju każdej z tych firm oraz umożliwia ich pracownikom aktywne wspieranie tych inicjatyw poprzez dokonywanie zakupów służbowych. Pierwszym wystawcą kart, który będzie promować tę kampanię wśród swoich klientów korporacyjnych, jest firma Citi Treasury and Trade Solutions, a pierwszym przedsiębiorstwem uczestniczącym ― IHS Markit, globalny dostawca informacji z Londynu.

Najważniejsze są korzenie

Działania na rzecz przyrody, a w szczególności zalesianie, mogą skutecznie powstrzymać zmiany klimatu. Jak wynika z ustaleń Międzyrządowego Panelu ds. Zmian Klimatu (Intergovernmental Panel on Climate Change ― IPCC) Organizacji Narodów Zjednoczonych, osiągnięcie celu krytycznego, jakim jest ograniczenie wzrostu średnich temperatur do 1,5°C w 2030 roku, wymaga obsadzenia drzewami dodatkowego miliarda hektarów.

Programy ponownego zalesiania na dużą skalę muszą być realizowane ostrożnie, z uwzględnieniem wielu czynników, takich jak lokalny klimat, niekorzystny wpływ na bioróżnorodność, niedbałe lub nieefektywne zarządzanie gospodarką leśną, niezamierzone wylesianie w przyszłości, ryzyko odwrócenia tendencji oraz niezamierzone skutki społeczne. Kierowanie akcją sadzenia drzew Mastercard powierzył globalnym organizacjom na rzecz ochrony środowiska, takim jak Conservation International i Światowy Instytut Zasobów (World Resources Institute ― WRI).

Organizacje te zostały wybrane ze względu na ich naukowe, całościowe podejście do ponownego zalesiania oraz dotychczasowe sukcesy w tej dziedzinie.

„Wzrost gospodarczy nie może się odbywać kosztem naszej planety. Dlatego uważamy, że świat biznesu ma do odegrania ważną rolę w jej ratowaniu. Mastercard dba o środowisko, podobnie jak jego partnerzy, klienci i pracownicy. Chcemy wykorzystać potencjał naszej sieci, aby podejmować działania na rzecz zrównoważonej i dobrze prosperującej gospodarki” ― powiedziała Kristina Kloberdanz, dyrektor ds. zrównoważonego rozwoju w firmie Mastercard.