L’Oréal zwiększa swój pozytywny wpływ na środowisko

Grupa L’Oréal opublikowała raport podsumowujący rezultaty, jakie osiągnęła w 2017 roku w obszarze zmniejszania swojego śladu środowiskowego. W ubiegłym roku firma m.in. obniżyła emisję dwutlenku węgla w fabrykach i centrach dystrybucyjnych o 73 proc. Ponadto aż 76 proc. kosmetyków z portfolio L’Oréal wprowadzonych na rynek w 2017 r. ma udoskonalone, bardziej przyjazne środowisku formuły.

Opublikowany właśnie raport Grupy L’Oréal dotyczący postępów w zakresie strategii zrównoważonego rozwoju podaje, że w 2017 r. Grupa zmniejszyła poziom emisji dwutlenku węgla w swoich fabrykach i centrach dystrybucyjnych o 73 proc. (w wartościach absolutnych, w porównaniu do poziomu bazowego z 2005 roku) przy globalnym wzroście produkcji o 33 proc. Do końca 2017 r. aż 24 fabryki firmy osiągnęły neutralność węglową.

L’Oréal Warsaw Plant – fabryka z ambicjami

Znaczący udział w realizacji zobowiązań w obszarze zrównoważonego rozwoju lokalnym ma polska fabryka firmy. L’Oréal Warsaw Plant to jedna z czołowych fabryk  w Grupie i jednocześnie największa fabryka L’Oréal na świecie pod względem liczby produkowanych jednostek. Rocznie powstaje w niej 380 mln kosmetyków. Inwestycje w zaawansowane technologicznie rozwiązania optymalizujące proces produkcji pozwalają konsekwentnie zmniejszać ślad środowiskowy fabryki. W ubiegłym roku o 40 proc. ograniczyła ona ilość produkowanych odpadów, o 37 proc. – emisję dwutlenku węgla, a o 43 proc. – zużycie wody w porównaniu bazowym rokiem 2005, notując równolegle 250-proc. wzrost wolumenu produkcji. – Naszą ambicją jest, aby L’Oréal Warsaw Plant stała się w przyszłości „suchą fabryka” – mówi Ewa Urbaniak, dyrektor fabryki. – Inwestycja w budowę stacji recyklingu wody, której uruchomienia planowane jest już w marcu przyszłego roku, pomoże nam zwiększyć odzysk wody do poziomu 75 proc., co z kolei pozwoli zaoszczędzić w skali miesiąca ilość wody odpowiadającą 16 milionom półlitrowych butelek – dodaje. Już teraz fabryka może pochwalić się zrównoważoną gospodarką odpadami – od 2001 r. zakład nie wysyła żadnych odpadów produkcyjnych na wysypisko. Dodatkowo, po niedawnej rozbudowie, budynek fabryki otrzymał certyfikat LEED, potwierdzający spełnianie wysokich standardów w dziedzinie ochrony środowiska.

SPOT, czyli kosmetyki pod lupą

Aby jeszcze efektywniej redukować swój ślad węglowy, a jednocześnie wspierać konsumentów w podejmowaniu zrównoważonych wyborów, L’Oréal w 2017 r. poddał ocenie wszystkie wprowadzone na rynek kosmetyki (2300 formuł) pod kątem ich wpływu na środowiskoi społeczeństwo za pomocą innowacyjnego, specjalnie w tym celu zaprojektowanego narzędzia SPOT (Sustainable Product Optimisation Tool). Uzyskane informacje pozwoliły firmie udoskonalić formuły 76 proc. nowych produktów tak, aby były one bardziej przyjazne ludziom i planecie.

Ku zrównoważonej przyszłości – cele na 2030 rok

Jako światowy lider branży kosmetycznej Grupa L’Oréal od lat podejmuje działania na rzecz minimalizowania negatywnego wpływu na środowisko, traktując zrównoważony rozwój jako nieodłączny element swojej strategii biznesowej. W opracowanym w 2013 r. dokumencie zatytułowanym „Sharing Beauty with All” firma przedstawiła cele, jakie do 2020 r. zamierza osiągnąć w zakresie zrównoważonego rozwoju w czterech kluczowych obszarach działalności: innowacji, produkcji, rozwoju i wyborów konsumenckich. W ubiegłym roku L’Oréal wykonał kolejny krok naprzód, dołączając do inicjatywy „Science Based Targets” (cele oparte na danych naukowych) i wyznaczając sobie jeszcze ambitniejsze globalne cele na 2030 r. Najważniejszym z nich jest zmniejszenie emisji gazów cieplarnianych w całym łańcuchu wartości o 25 proc. w porównaniu z 2016 r. – Rezultaty, jakie dotychczas osiągnęliśmy w obszarze działań na rzecz zrównoważonego rozwoju pokazują, że sukces biznesowy oraz zrównoważone podejście mogą iść ze sobą w parze – mówi Wioletta Rosołowska, prezes L’Oréal Polska i Kraje Bałtyckie. – Jesteśmy głęboko przekonani, że odpowiedzialny wzrost jest nie tylko możliwy, ale konieczny dla budowania dobrej przyszłości dla nas wszystkich. Dlatego zamierzamy dołożyć wszelkich starań, aby dalszy rozwój naszej firmy szedł w parze z pozytywnym wpływem społecznym i środowiskowym – podkreśla.

Raport o postępach Grupy L’Oréal w zakresie zrównoważonego rozwoju i wszystkie wyniki można znaleźć na stronie: sharingbeautywithall.loreal.com/results.