FOB rusza z naborem artykułów o odpowiedzialnym biznesie

Artykuły poświęcone tematowi społecznej odpowiedzialności biznesu i zrównoważonego rozwoju, opublikowane w 2016 roku mogą być zgłaszane do 7. edycji konkursu „Pióro odpowiedzialności”. Ich nabór potrwa do końca lutego br.

 

Konkurs skierowany do dziennikarzy i ekspertów CSR w tym roku odbędzie się po raz 7. Jego organizator – Forum Odpowiedzialnego Biznesu – w tej edycji wprowadził nowy podział kategorii:

  • Artykuł prasowy – media elektroniczne i drukowane (dotyczy dziennikarzy);
  • Artykuł ekspercki – media elektroniczne i drukowane (dotyczy ekspertów CSR);
  • Artykuł tematyczny „środowisko naturalne” – media elektroniczne i drukowane (dotyczy dziennikarzy i ekspertów CSR).

Zmiany w naszym konkursie odpowiadają zmianom zachodzącym w mediach. Kanały dystrybucji mocno się przenikają. Z tego powodu postanowiliśmy nie dzielić kategorii ze względu na miejsce publikacji, a głównym kryterium różnicującym uczynić autora/-kę materiału. Dodatkowo wprowadziliśmy także kategorię tematyczną. CSR się profesjonalizuje, zrównoważony rozwój staje elementem strategii biznesowych firm, rosną oczekiwania konsumentów i  w poszczególnych obszarach można powiedzieć o nim coraz więcej. Co roku planujemy wskazywać więc dodatkowo jeden  temat. W 7. edycji jest  to „środowisko naturalne”. Zachęcam do zgłaszania artykułów, które ukazały się w 2016 roku, były czytane i komentowane przez świat CSR-u w Polsce – mówi Marzena Strzelczak, dyrektorka generalna Forum Odpowiedzialnego Biznesu.

Nabór artykułów potrwa do 28 lutego. Zgłoszeń można dokonywać przez formularz dostępny na stronie http://odpowiedzialnybiznes.pl/pioro/. Swoich faworytów mogą nominować zarówno sami piszący, osoby prywatne, ale także redakcje czy firmy. Autorzy zwycięskich artykułów otrzymują statuetki, zaś wyróżnione prace dyplomy. Laureaci zostaną ogłoszeni podczas konferencji poświęconej nowej edycji Raportu „Odpowiedzialny biznes w Polsce. Dobre praktyki”, którego odsłona będzie miała miejsce 30 marca w Warszawie.

Ocena prac

Wszystkie zgłoszone artykuły podlegają ocenie eksperckiego jury, składającego się z dziennikarzy, publicystów, profesorów oraz przedstawicieli Forum Odpowiedzialnego Biznesu. Artykuły otrzymują punkty za:

  • zgodność pracy z celem i tematyką konkursu,
  • walory merytoryczne,
  • kompletność i rzetelność informacji,
  • styl,
  • kreatywność,
  • innowacyjność (np. odwaga podjęcia nowego/trudnego tematu).

Konkurs dla dziennikarzy i ekspertów piszących o społecznej odpowiedzialności biznesu – „Pióro odpowiedzialności” organizowany jest od 7 lat. Jego celem jest propagowanie w mediach idei społecznej odpowiedzialności biznesu, zwiększenie zainteresowania dziennikarzy i ekspertów tematyką CSR oraz podnoszenie ich wiedzy i kompetencji w tym zakresie.

Więcej informacji o poprzednich edycjach na stronie  odpowiedzialnybiznes.pl.